RO EN
Košík je prázdný

ROVESE a raportat vanzari de circa 17 milioane de euro, in 2014

Producatorul local de obiecte sanitare si placi ceramice Rovese Romania (Cersanit) - Roman, parte a grupului polonez Rovese, a raportat o crestere de 8,8% a cifrei de afaceri aferente anului trecut, pana la 76 milioane de lei (circa 17 milioane de euro), in contextul in care profitul net al societatii s-a cifrat la 5,2 milioane de lei. O pondere majoritara din cifra de afaceri (69%) din 2014 a fost detinuta de segmentul obiectelor sanitare, urmat de cel al placilor ceramice (16%) si de alte marfuri (15%). "In al doilea semestru al acestui an, avem in vedere lansarea pe piata a conceptelor Smart, Easy si Colors, care vor impulsiona atat activitatea diviziei de obiecte ceramic-sanitare, cat si a celei de mobilier. In sectorul termic, avem in vedere finalizarea strategiei de dezvoltare prin lansarea unei game coloristice si a unor decoruri noi (minimum trei modele) si ne vom extinde in zona componentelor pentru seminee", se arata in raportul financiar anual al companiei.
Vanzarile companiei se deruleaza exclusiv prin distribuitori si catre magazinele principalelor retele locale de bricolaj, cei mai importanti colaboratori in 2014 din punct de vedere al gamei de produse sanitare si elemente conexe fiind retelele Dedeman, Ambient, Hornbach, Baumax si Praktiker. Dintre distribuitori, cei mai mari clienti ai anului trecut au fost Black Sea Suppliers si Tiger Amira Com. "Pentru toti acesti colaboratori, Rovese Romania (Cersanit) reprezinta peste 30% din vanzarile de obiecte sanitare, rezultate ce genereaza stabilitate in colaborare.Din punct de vedere al distributiei volumelor realizate de parteneri, se remarca, in continuare, avansul oferit de partenerii care au capacitati de distributie nationala, cum ar fi Dedeman, Tiger Amira Com sau Black Sea Suppliers", se precizeaza in raport.
 
Cota de 40% pe piata obiectelor sanitare din segmentele economic si mediu
Potrivit datelor Cersanit, in 2014 importurile de pe piata de profil au beneficiat de crestere pe segmentul produselor de tip "entry", provenite in special din India, China, Bulgaria si Turcia, ca o consecinta directa a nevoii de diferentiere a materialelor economice in magazinele de bricolaj. "Marile retele de bricolaj au incurajat acest gen de produse fie ca brand al unui producator, fie ca marca proprie, ceea ce a dus la diminuarea cotei de piata a Cersanit in cadrul acestor unitati, pe categoria respectiva de pret. In acest context, ne-am consolidat vanzarile pe segmentul mediu", se mai arata in documentul citat.
In ceea ce priveste principalii competitori ai companiei, datele Cersanit indica stabilizarea activitatii societatii Roca, cu un trend usor crescator pentru marca "Zoom", pozitionat putin sub Cersanit. Similar, prin brandul "Mondial" fabricat de Villeroy & Boch la Lugoj, grupul german a adoptat o strategie de crestere pe segmentul economic (specific Cersanit), prin actiuni care sa sprijine vanzarile cantitative de produse importate masiv din China in a doua parte a anului trecut. Conducerea Cersanit a anuntat ca va analiza impactul acestei strategii in prima jumatate a anului in curs.
Potrivit datelor companiei, piata locala a obiectelor sanitare a ajuns, in 2014, la un volum al vanzarilor de 1,2 - 1,3 milioane de piese (obiecte sanitare) in cadrul segmentului functional, Cersanit mentinandu-si, astfel, pozitia de lider al acestui domeniu, cu o cota de piata de 40% pe segmentul economic si mediu.
Anul trecut, Rovese Romania a lucrat in medie, cu 470 de angajati.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter