RO EN
Košík je prázdný

RIGIPS: Usoara crestere a pietei de gips-carton, prognozata pentru 2015

Piata locala de gips-carton si ipsos, estimata la circa 110 milioane de euro in 2013 si 37-38 milioane mp, reprezentand un consum anual mediu de circa 1,9 mp/ locuitor, s-a stabilizat in 2014, urmand ca din acest an sa se reia trendul ascendent in sector. "Anul in curs va reprezenta prima perioada in care piata are sansa unor usoare cresteri, daca si contextul politic international nu va inregistra turbulente majore", este de parere Constantin Hariton, directorul general al companiei Saint-Gobain Construction Products - Rigips Business Unit.
Estimarea evolutiei optime se bazeaza pe cursul pozitiv observat pe piata cladirilor in perioada ianuarie-noiembrie 2014, cu o crestere semnificativa atat pe segmentul cladirilor rezidentiale noi, cat si al celor nerezidentiale, o piata importanta pentru producatorii de gips-carton. "Speram, de asemenea, ca se vor relua, in conformitate cu promisiunile din ultimele luni ale autoritatilor, investitiile in infrastructura, dar si cele din zona cladirilor din sistemul educational si sanitar, precum si proiectele de reabilitare termica a blocurilor de locuit, care beneficiaza de posibilitatea finantarii din fonduri europene. De asemenea, mesajele recente legate de stabilitatea climatului politic si economic al tarii ar trebui sa produca, in sfarsit, pe langa obisnuitele asteptari si urmari concrete", a mai spus Constantin Hariton.
Activitatea diviziei Rigips continua sa aiba o pondere de peste 50% din afacerile totale ale companiei Saint-Gobain Construction Products Romania (SGCP). Rigips Business Unit este liderul pietei locale de sisteme uscate pe baza de gips-carton (pereti, tencuieli, pardoseli, precum si plafoane demontabile si fixe), ipsos pentru constructii si pentru sectorul industrial. Marca Rigips este de notorietate in Romania, detinand titlul "Superbrands Romania".
 
Investitii anuale pentru eficientizarea proceselor de productie si protectia mediului
Pentru 2015, conducerea diviziei Rigips estimeaza o crestere a vanzarilor locale, determinata atat de dezvoltarea pietelor de ipsos si gips-carton, cat si de preocuparea de a promova pe piata romaneasca produsele si solutiile cele mai noi, care permit obtinerea unor performante speciale constructiilor in care sunt aplicate.
De la inceputul activitatii in Romania, Rigips a investit peste 68 milioane de euro in productia locala. La nivel national, compania detine trei fabrici: o unitate de concasare si procesare a rocii, o fabrica de placi din gips-carton si una de ipsos pentru constructii si ipsos industrial, cu spatii de depozitare proprii, toate situate in Turda, precum si un depozit in Bucuresti.
Rigips implementeaza un program anual de investitii cuprins intre 1,3 milioane de euro si 2,2 milioane de euro, indreptat catre retehnologizarea unitatilor de productie si eficientizarea proceselor industriale, catre protectia mediului si dezvoltarea durabila. Acestea sunt parte integranta a strategiei de crestere a companiei si de responsabilitate fata de comunitatile in care isi desfasoara activitatea.
"In 2012 am investiti circa 450.000 de euro intr-un sistem de colectare, filtrare si evacuare a apelor din cariera, aproximativ 270.000 de euro intr-o unitate-pilot de reciclare a deseurilor de gips-carton, prima de acest fel din tara, care permite reutilizarea deseurilor si reducerea gradului de utilizare a rocii naturale din cariera, iar in 2013 am deschis un nou depozit si un sediu administrativ la fabrica de ipsos din Turda, reprezentand o investitie totala de circa 1,3 milioane de euro. De asemenea, ne-am implicat activ in protejarea zonelor unde ne desfasuram activitatile, cautand si finantand solutii pentru intretinerea acestora", a aratat managerul diviziei Rigips.
In aceasta perioada, compania are in derulare alte proiecte investitionale pentru eficientizarea proceselor industriale, in valoare de aproape doua milioane de euro. "Recent, am obtinut atestarea WCM (World Class Manufacturing, cel mai performant sistem de management al operatiunilor industriale), primita in decembrie 2014: «Bronz» pentru fabrica de ipsos si «Argint» pentru cea de placi de gips-carton. Aceste clasificari, obtinute in urma unor audituri ale unei echipe de specialisti straini au fost realizate in conformitate cu un set de principii si criterii extrem de riguroase si detaliate, confirma faptul ca fabricile noastre se afla printre cele mai performante din cadrul grupului, la nivel global", a explicat Constantin Hariton.
 
Lucrari de referinta realizate cu produse inovatoare
In 2014, noi produsele din portofoliul Rigips au fost utilizate pentru realizarea unor proiecte de referinta.Un exemplu in acest sens este reprezentat de placile din gips-carton Rigips Activ'Air, cu rol activ in purificarea aerului din interiorul cladirilor, ce retin si neutralizeaza din substantele nocive ale incaperilor. Fiecare metru patrat de placa poate reduce concentratia formaldehidei dintr-un metru cub de aer cu pana la 70%. De asemenea, placile cu performante speciale Rigistabil au o duritate sporita, sunt rezistente la impact, umiditate, foc si au caracteristici fonoizolante. Sunt ideale pentru case pe structura de lemn, pentru camere tehnice, dar si pentru zone cu trafic ridicat - cladiri publice, coridoare, vestiare etc. Alte produse inovatoare lansate in 2014 sunt: gletul de ipsos care atrage magnetii, pentru pereti de birou sau gradinita, scoala etc. si sistemele de plafoane Ecophon cu performante acustice - pentru imbunatatirea claritatii sunetului intr-o incapere. "Sistemul Ecophon a fost utilizat pentru fonoizolarea unei sali de clasa de la Liceul Ion Creanga din Bucuresti. Plafonul montat a determinat o scadere cu 60% a timpului de reverberatie fata de o sala obisnuita, ceea ce inseamna reducerea zgomotului de fond si o imbunatatire a claritatii sunetului in sala", a explicat Constantin Hariton. Rigips a anuntat lansarea de produse noi si in 2015.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter