RO EN
Košík je prázdný

REVEAL: Intentii de renovare in jumatate din locuintele din Romania, in S2 2022

A doua parte a anului 2022 se anunta a fi o perioada de renovare in 5 din 10 locuinte din Romania. Romanii declara ca locuintele lor au nevoie de un upgrade atat in privinta zugravelii cat mai ales a dotarilor tehnice, arata ultimul studiu realizat de compania de cercetare de piata Reveal Marketing Research.
De asemenea, interesul romanilor pentru renovarea locuintelor este confirmat si de statisticile Asociatiei Europene de Prognoza in domeniul Constructiilor pentru Europa de Est (EECFA).
Pe un plan general, rezultatele studiului arata ca 53% dintre respondenti intentioneaza sa isi renoveze locuinta (inregistrand o scadere de 27% comparativ cu anul trecut). Totodata, dintre respondentii acestui studiu, o buna parte isi indreapta atentia catre constructia propriei case (16%) in decursul acestui an.
 
Top lucrari pentru care romanii planifica o renovare
In privinta tipului de lucrari carora romanii le acorda o atentie sporita renovarii anul acesta, se numara, pe primul loc zugravitul (86%), schimbarea mobilei (49%), schimbarea obiectelor sanitare din baie si/sau bucatarie (47%), schimbarea sistemului de iluminare (36%) si schimbarea instalatiei de apa, pe ultimul loc (28%). Cifrele arata, de asemenea, ca 47% dintre romani prefera sa se ocupe de renovarea locuintei singuri, 57% ar apela la un meserias (instalator) si doar 19% ar chema o companie specializata.
Comparativ cu rezultatele obtinute anul trecut, se observa o scadere semnificativa a celor care vor sa zugraveasca (scadere cu 4%), sa isi schimbe obiectele sanitare din baie si/sau bucatarie (scadere cu 25%) sau mobila (scadere cu 15%).
Schimbarea instalatiei de apa se afla in continuare pe un trend ascendent (crestere a interesului pentru acest tip de renovare cu un procent de 6%).
 
De unde se informeaza consumatorii romani atunci cand vor sa cumpara materiale de constructii
58% din participantii studiului Reveal Marketing Research au precizat ca tin cont de sfatul specialistilor (constructor, arhitetct, etc.) atunci cand aleg sa cumpere un produs din categoria materialelor de constructii. De asemenea, potrivit cercetarii efectuate, cunostintele si prietenii reprezinta o a doua sursa de informare (47%).
Totodata, se observa o deschidere semnificativa in ceea ce priveste informatiilor preluate de pe site-urile magazinelor de materiale de constructii (40%).
In ceea ce priveste locul achizitiei, 24% dintre respondenti opteaza pentru cumparaturile online, ramanand astfel loiali acestui canal de cumparare. Lanturile fizice de magazine DIY (do-it-yourself) raman insa locul preferat pentru cumparaturi (83%), in timp ce 61% dintre respondenti prefera magazinele specializate.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter