RO EN
Košík je prázdný

ANALIZA: Planul unei viitoare industrii de vopsele dinamice, modelat la Paris

Recent, peste 115 de directori executivi ai unor renumite companii active pe piata mondiala de lacuri si vopsele, din 21 de tari ale lumii, s-au reunit la Paris, la invitatia World Coatings Council (fosta organizatie IPPIC) si a Vincentz Network GmbH & Co KG (compania germana detinatoare a European Coatings), pentru a discuta despre problemele actuale si provocarile acestei industrii deosebit de dinamice.
Din relatarea dr. Sonja Schulte, coordonatoarea retelei de experti de la Vincentz Network GmbH & Co KG (companie ce furnizeaza servicii de expertiza tehnica si informatii de afaceri pe piata de lacuri si vopsele, prin intermediul European Coatings, inca din anul 1893), rezulta ca subiectele abordate au fost diverse, contribuind astfel la conturarea strategiilor de crestere globala si a perspectivelor pe diverse piete specifice.
In prezentarea sa, Charles Shaver, presedintele Axalta Coating Systems, din SUA, a subliniat o serie de aspecte importante pentru scenariile de dezvoltare ulterioara. Generatia „Y” (Millennial Generation, adica, in general, persoanele nascute intre 1981 si 1996) va avea un rol important in randul clientilor, devenind rapid un segment important, ca factor de consum, dar care isi exprima cerinte speciale. Potrivit lui Charles Shaver, gusturile in continua schimbare si tendintele pe care le urmaresc cei din Millennial Generation vor forta producatorii de vopsele si lacuri sa creeze procese diferite de schimbare a culorilor, sa obtina mai rapid aprobarea pentru diverse formulari si sa-si majoreze viteza de productie globala. „Aceasta generatie Y asteapta de la producatori sa-si manifeste un nivel mai ridicat al responsabilitatii sociale si de mediu, dar transformarea industriei nu se limiteaza numai la indeplinirea exigentelor unor clienti diferiti fata de cei din prezent, ci are loc inclusiv prin intermediul unor procese ce presupun infuzii de capital, fuziuni, achizitii etc. Astfel, capitalul privat va fi si in continuare forta motrice din industria de lacuri si vopsele, chiar daca, pana in prezent, acesti investitori au fost mai degraba oportunisti decat strategici. Industria este bine pozitionata pentru viitoarele fuziuni si achizitii, dar va ramane extrem de fragmentata, din punct de vedere structural, desi pe plan mondial predomina cel mult noua companii internationale majore. Din prognozele actuale, pe care le avem la dispozitie in SUA, rezulta ca, pana in anul 2021, Asia va avea o cota de 60% din productia de lacuri si vopsele pe plan global, din care 37% doar in China. Astfel, regiunea Asia-Pacific va continua sa domine activitatea acestei industrii la nivel international”, a subliniat Charles Shaver.
Piata din China – in atentia operatorilor semnificativi pe plan global
La randul sau, Thierry Vanlacker, CEO al Akzo Nobel - Olanda, a descris caracteristicile pietei din China, dintr-o perspectiva generala. Corporatia Akzo Nobel este foarte activa pe piata respectiva si, in pofida incetinirii ritmului de crestere economica, rata majorarii vanzarilor in China continua sa fie foarte ridicata in comparatie cu alte tari si regiuni de pe mapamond. In general, vanzarile cu amanuntul de bunuri de consum au fost constante in ultimii ani, dar incepand din 2018 s-au majorat cu pana la 9%. Principalele provocari pentru economia chineza, identificate de Thierry Vanlacker, sunt reprezentate de ponderarea pietei constructiilor imobiliare, disputele comerciale cu SUA, criza speculativa a datoriilor, discutiile privind forma de capital, schimbarea rapida a politicilor de sustenabilitate si cresterea costurilor salariale la nivelul lucratorilor calificati. In ceea ce priveste vanzarile de vopsele, Akzo Nobel a inregistrat o cerere puternica in China pentru produsele „eco-premium”, pe baza de apa. Tot la piata chineza s-a referit si Yin Xu, presedintele Xiangjiang Paint Group - China, care a subliniat ca, din 2008 pana in 2017, productia de vopsele in China a crescut de la 6,38 milioane de tone la 20,36 milioane de tone, echivalentul unei majorari valorice de la 26,48 miliarde USD la 60,65 miliarde USD. Cu o cota de 69% din total, vopselele pentru aplicatii industriale reprezinta cel mai mare segment de piata din China. Yin Xu a adaugat ca, pana in prezent, nu a existat aproape nicio consolidare in randul celor aproximativ 10.000 de producatori de vopsele care deservesc piata si ca activitatile de fuziune si achizitie sunt inevitabile inca din acest an.
Perspective diferite pentru livrarile din Grecia, Japonia sau Australia si preocupari pentru digitalizare in Spania
Programul reuniunii a inclus, de asemenea, prelegeri care sa ofere o perspectiva asupra strategiilor de succes implementate in industria mondiala de lacuri si vopsele, cu accent asupra diferentelor regionale si caracteristicilor fiecarei companii in parte. Astfel, Armodios Yannidis, director executiv al Vitex-Yannidis - Grecia, a descris in mod plastic felul in care o companie de dimensiuni medii, avand caracteristicile unei afaceri de familie, poate gestiona cu succes diversele situatii de criza, care au afectat grav piata elena, in pofida diferitelor situatii negative ce au aparut cu o frecventa foarte mare. Tetsushi Tado, presedinte si CEO al Nippon Paint Holdings, a evidentiat la randul sau contextul provocator care marcheaza industria japoneza de lacuri si vopsele, in timp ce Patrick Houlihan, Managing Director si CEO al grupului Dulux, a explicat modul in care se pot crea conditiile unei cresteri solide si durabile pe o piata saturata si echilibrata din punct de vedere al raportului cerere-oferta, cum ar fi Australia, fara a derula proceduri de fuziune si achizitie. In fine, dar nu in ultimul rand, Daniel Llinás, CEO al Titanlux - Spania, a pus problema conservatorismului in afacerile specifice industriei de lacuri si vopsele. In opinia sa, operatorii pietei au o imagine buna atunci cand vine vorba despre contributia economica si responsabilitatea fata de mediu, dar in alte domenii, cum ar fi inovarea, adaptarea rapida la noile tendinte (de digitalizare), acestia manifesta inca neincredere si chiar rezistenta. Totusi, de vreme ce digitalizarea poate afecta afacerile in multe moduri, deseori neasteptate, industria trebuie sa se alinieze la o asemenea tendinta si sa o integreze in strategiile sale, mai ales ca acest proces ar putea fi cheia succesului in afaceri, prin noile practici de management si prin sporirea productivitatii. In final, participantii la forum au fost de acord, in unanimitate, ca evenimentul a oferit din nou o oportunitate excelenta pentru schimbul de idei si dezvoltarea industriei, majoritatea acestora dorind sa se intalneasca si la urmatorul summit al producatorilor globali de lacuri si vopsele, care va avea loc in SUA, in luna ianuarie 2021. Informatii suplimentare, la www.european-coatings.com

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter