RO EN
Košík je prázdný

ANALIZA: Pardoselile din materiale textile pierd cote de piata

Segmentul de piata ce include materialele textile pentru pardoseli continua sa se inscrie pe un trend de crestere moderata in Europa de Vest, anul trecut vanzarile majorandu-se cu +0,8% din punct de vedere cantitativ, iar pe termen mediu se estimeaza o mentinere a acestei tendinte. In cadrul unei noi cercetari, data recent publicitatii, analistii institutului Interconnection Consulting Group, din Viena - Austria, sustin ca media anuala de sporire a livrarilor in acest domeniu strict specializat va fi de cel mult 2% pana in 2020, in toate tarile investigate din regiunea vest-europeana, care sunt insa reprezentative pentru zona respectiva si, mai ales, stabilesc diverse trenduri, cum ar fi: Germania, Marea Britanie, Franta, Olanda, Belgia, Elvetia, Austria si Italia.
Conform studiului, totusi, la nivelul lui 2016, rata de crestere a cifrei de afaceri a companiilor din bransa, active in Europa de Vest (indicator ce confera valoarea efectiva a pietei), a fost mai redusa decat cea specifica livrarilor cantitative (+0,5%), ceea ce inseamna ca materialele textile pentru pardoseli pierd teren si cote de piata in favoarea altor tipuri de sortimente utilizate la finisarea incintelor. „Aceasta situatie fara echivoc presupune ca, in pofida recuperarii accelerate a volumului lucrarilor de constructii in Europa (si, implicit, a dezvoltarii industriei europene de constructii), majorarea asteptata nu va fi sustenabila pe termen lung, ci dimpotriva, ar putea sa duca la o deteriorare abrupta a incasarilor, iar producatorii de materiale textile pentru pardoseli ar trebui sa se gandeasca inca din prezent la diverse solutii de contracarare a eventualelor probleme. Totusi, actualmente, conditiile economice propice, care influenteaza pozitiv piata de constructii, au un impact favorabil asupra vanzarilor de produse textile folosite la finisarea pardoselilor, ceea ce imprima un ritm impetuos industriei de profil, mai ales pe pietele mari si cu adevarat importante, cum ar fi Germania si Marea Britanie. Mai mult, in 2016, in aproape toate tarile investigate (cu exceptiile notabile ale Italiei si Austriei) au fost raportate sporiri ale vanzarilor de materiale textile pentru pardoseli”, a declarat Marta Kushlyk, autoarea studiului.
Produsele plusate sunt predominante si in Europa de Vest
Potrivit cercetarii, la fel ca in zona CEE, unde Interconnection a analizat anterior piata specifica, majoritatea vanzarilor de materiale textile pentru pardoseli se efectueaza la grupa de produse a celor plusate (sortimente care se evidentiaza de celelalte prin fixarea cusuta a fibrelor textile de un material de baza). Astfel, sapte din zece produse comercializate in vestul Europei sunt de tip plusat, acestea fiind urmate de covoarele textile tesute. Totodata, modelele plusate sunt preferate pentru finisarea incaperilor gen living, indiferent de functiunile imobilului pentru care sunt achizitionate (rezidential sau nerezidential). Totusi, pe segmentul cladirilor cu alta destinatie fata de cea de locuinta, se poate observa deja aproape o egalitate a gradului de utilizare a doua sortimente principale (plusate si placi tip carpeta), ambele contand cu 39% din total, ceea ce reprezinta un aspect interesant si care merita sa fie analizat in profunzime.
Nici din punct de vedere al formarii cererii diferentele nu sunt asa de notabile fata de Europa de Est. Astfel, inclusiv in vestul continentului, materialele textile pentru pardoseli se folosesc mai ales la imobilele rezidentiale, dar acest trend este descrescator. Proprietarii cladirilor nerezidentiale aleg tot mai des sa achizitioneze asemenea solutii de finisare a pardoselilor, tendinta care se accentueaza tot mai mult in ultimul timp, astfel incat mediul nerezidential contribuie cu 47,4% la formarea cererii. Pentru anul 2020, se estimeaza ca nivelul respectiv va ajunge aproape sigur la 48%. De aceea, este bine de stiut ca materialele textile pentru pardoselile cladirilor nerezidentiale sunt solicitate mai ales la imobilele de birouri si la cele de interes public (administrative), gradul de utilizare a acestora in mediul sanitar/medical, la scoli si unitati de invatamant prescolar fiind mai scazut si continuand sa se diminueze.     
Concluzionand, Marta Kushlyk a subliniat ca, spre deosebire de zona central si est-europeana, piata produselor textile pentru pardoseli din vestul Europei se caracterizeaza printr-un grad foarte redus de concentrare. „In acest caz, exista o serie de producatori regionali care domina atat in ceea ce priveste nivelul fabricatiei, cat si vanzarile propriu-zise. Bineinteles ca acestia se pot extinde si spre Europa de Est, insa, in Occident, chiar si cei mai mari fabricanti, de talia unor corporatii multinationale, nu au cote de piata mai mari de 10% fiecare, presupunand astfel ca, analizate individual, companiile respective nu pot detine cote de piata mai mari de 5% fiecare, la nivelul intregului continent. Astfel, daca in Europa de Est, principalii competitori sunt Associated Weavers, Balta, Desso, Interface, Modulyss si Nevatuft, in Europa Occidentala se remarca preponderent Balta, Interface, Condor, Desso si Vorwerk”, a explicat, in final, autoarea studiului.    
***
Ca de fiecare data, estimarile Interconnection pentru intregul domeniu analizat, reliefate sub forma de diagrame, reflecta faptul ca pe piata vest-europeana a materialelor textile pentru pardoseli, pornind de la o cantitate ce poate acoperi suprafata de 228,6 milioane mp, produsele respective avand o valoare de 3,08 miliarde euro in 2016, pana in 2020 indicii de crestere compozita CAGR vor fi de +2% (in plan cantitativ) si +3,6% (ca valoare), astfel: 231,3 milioane mp si 3,17 miliarde euro in acest an, circa 235,3 milioane mp si 3,28 miliarde euro in 2018, aproape 240,7 milioane mp si 3,4 miliarde euro in 2019, respectiv 247,2 milioane mp si 3,55 miliarde euro in 2020. O alta diagrama indica, insa, faptul ca pe termen mediu se vor utiliza preponderent placi tip carpeta (covoare textile tesute), in detrimentul materialelor textile plusate pentru pardoseli, cu ponderi stabilite, pentru anul 2020, la 40,8% in cazul primei grupe sortimentale mentionate anterior si la 38,5% in cazul modelelor plusate. Informatii suplimentare, la www.interconnectionconsulting.com, iar pentru descarcarea diagramelor referitoare la evolutia cantitativa/valorica a pietei si la structura acesteia, click aici si aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter