RO EN
Košík je prázdný

ADEPLAST: Crestere cu 28% a vanzarilor, in primele opt luni ale acestui an

Piata locala de polistiren expandat s-a contractat cu cateva puncte procentuale in primele opt luni ale anului in curs fata de aceeasi perioada din 2013, scadere ce se va mentine pana la finele lui 2014, potrivit datelor producatorului de termosisteme Adeplast. "Este greu de crezut ca s-a intamplat astfel, data fiind nevoia foarte mare de investitii, insa anul 2014 este deosebit de dificil. Romania trebuie sa rezolve problema termoizolarii cladirilor, asa cum prevede directiva europeana 20-20-20, insa statul a refuzat sa investeasca in acest an, iar piata a resimtit direct acest blocaj. Este foarte greu ca o piata sa se dezvolte doar din proiecte private si reconditionari ale micilor proprietari", a declarat Marcel Barbut, CEO al Adeplast. In acest context, managerul este de parere ca piata locala de polistiren expandat nu poate sa creasca, reluarea trendului ascendent fiind dificila si in anii urmatori, in cazul in care nu vor avea loc modificari substantiale in domeniu. Astfel, in cel mai optimist scenariu, se poate estima o majorare de cateva procente, numai daca vor fi reluate investitiile in reabilitarea termica.
Adeplast a inregistrat in prima jumatate a anului in curs o cifra de afaceri de 134 milioane de lei, cu 35% mai mare comparativ cu aceeasi perioada din 2013, ritmul de evolutie incetinindu-se in lunile iulie si august. "La opt luni cresterea este de 28% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Este o evolutie semnificativa, in conditiile in care s-au inregistrat doua trimestre consecutive de scadere economica secventiala. Ne confruntam, in domeniul constructiilor, cu o comprimare importanta fata de anul trecut. Lipsa proiectelor publice, dar si conditiile climatice improprii lucrarilor de constructii isi pun amprenta pe evolutia companiilor din sector", a mai spus Marcel Barbut.
 
Nou program pentru livrarile de termosisteme, lansat in 2014
La inceputul anului in curs, Adeplast a lansat un program de termosisteme structurat pe cinci niveluri de pret si eficienta, respectiv cinci solutii de termoizolare "la cheie": AdePlast TermoClasic, AdePlast TermoPremium, AdePlast TermoGrafit, AdePlast TermoBazalt si Adeplast ETAG 004, optimizate pentru a acoperi toate tipurile de solicitari venite din partea clientilor. Acestea acopera toate segmentele de piata in care compania este prezenta, indiferent de bugetul disponibil sau tipul cladirii ce va fi izolata si includ toate produsele necesare realizarii unui sistem de izolatie exterioara: materiale pentru lipire, placi termoizolante, materiale pentru fixare, spacluire, armare, amorsare si finisare. "Mai mult, din luna septembrie a.c., ne-am auditat pe plan european termosistemul ETAG 004, un agrement care confera utilizatorilor acestui termosistem garantia ca forurile europene verifica anual calitatea materiilor prime si a produsului finit. O astfel de auditare face din termosistemul Izotherm o optiune valabila pentru orice companie europeana de constructii. Avand in vedere tehnologia de ultima generatie de care dispunem in acest moment, putem afirma ca termosistemul Izotherm devine o optiune importanta pentru piata europeana", a precizat Marcel Barbut.
***
Adeplast este unul dintre cei mai importanti producatori locali de materiale de constructii, activitatea companiei desfasurandu-se in cadrul a trei platforme industriale situate in Oradea, Ploiesti si Roman. Capacitatea totala de productie a polistirenului expandat este de 1,75 milioane mc/ an, (700.000 mc la Oradea si 1,05 milioane mc la Ploiesti), iar cea de fabricatie a polistirenului grafitat este de 750.000 mc/ an (150.000 mc la Ploiesti si 700.000 mc la Roman).
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter