RO EN
Košík je prázdný

TERAPLAST: Crestere usoara a vanzarilor din primele noua luni ale anului

Cifra de afaceri a grupului Teraplast s-a majorat cu 2,3% in primele noua luni ale anului in curs, pana la valoarea de 164,36 milioane de lei, evolutia datorandu-se, in special, cresterii cantitative a vanzarilor (+6,7%) fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pe piata interna, numai pentru sistemele de tubulatura si profile din PVC pentru tamplarie s-au inregistrat evolutii ale livrarilor, in timp ce exporturile au continuat trendul ascendent, preponderent catre retelele de bricolaj din Austria, Germania, Slovenia, Croatia si Ungaria. "In trimestrul al treilea nu au existat imbunatatiri semnificative ale mediului economic. Nivelul lichiditatilor de pe piata constructiilor s-a mentinut redus din cauza intarzierilor inregistrate la plata contravalorii lucrarilor publice realizate, a lipsei de finantare din partea bancilor, precum si a dificultatilor intampinate de institutiile statului la accesarea cofinantarilor pentru proiectele europene. Totodata, cresterea accelerata a cursului monedei europene a influentat negativ rezultatele financiare ale companiei. In pofida mediului economic, vanzarile s-au situat pe un trend ascendent, ceea ce confirma faptul ca ne putem indeplini obiectivele de crestere. Profitam atat de oportunitatile pietei interne, cat si ale celor externe, in 2011 ponderea exporturilor in cifra de afaceri inregistrand o evolutie semnificativa. Totusi, turbulentele inregistrate actualmente la nivel international ne determina sa adoptam o atitudine precauta, in special in ceea ce priveste managementul costurilor si suntem pregatiti pentru a ne atinge obiectivele strategice pentru perioada 2011-2012", a declarat Stefan Bucataru, director general al Teraplast. Pentru urmatoarele trei luni, conducerea companiei estimeaza ca pretul materiilor prime (PVC, PE si PP) va scadea usor, acest trend fiind deja vizibil inca din octombrie a.c. De asemenea, intrarea intr-o perioada extrasezoniera va determina stagnarea sau scaderea vanzarilor pentru principalele divizii ale firmei. In aceasta perioada, societatea isi va concentra activitatea pe dezvoltarea pietelor externe, in vederea compensarii diminuarii cererii de pe piata interna. Totodata, nivelul costurilor se va deprecia prin reducerea cheltuielilor cu materiile prime, a numarului de angajati, precum si prin implementarea altor masuri operationale. "De asemenea, in aceasta perioada vom efectua investitii pentru convertirea unor sectoare de productie (aflate in scadere) catre altele care au inregistrat cresteri. Intentionam si externalizarea unor linii de afaceri (cum ar fi fabricarea de cahle ceramice), in vederea imbunatatirii fluxului lichiditatilor si pentru a accelera reducerea cheltuielilor", sustine conducerea Teraplast. Informatii suplimentare, la www.teraplast.ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter