RO EN
Košík je prázdný

TERAPLAST: Confirmare a parcursului optim din prima jumatate a anului

In al treilea trimestru din 2015, grupul Teraplast SA – Bistrita a confirmat parcursul bun din prima jumatate a anului in curs, mai ales ca indicatorii de profitabilitate si veniturile au continuat sa creasca, in timp ce datoriile catre institutiile de credit au scazut, dupa cum informeaza un comunicat al companiei. Ca structura, grupul coordoneaza activitatea companiei Teraplast si a subsidiarelor Plastsistem, Teraglass (incepand cu luna aprilie 2015, deoarece anterior Teraglass a functionat ca o linie de business in cadrul firmei Teraplast) si Teraplast Moldova, respectiv Politub (entitate controlata in comun). Avand in vedere aceste aspecte, cifra de afaceri consolidata a grupului Teraplast, consemnata in primele trei trimestre din 2015, s-a situat la 282,74 milioane de lei, marcand o crestere de 18,51% comparativ cu perioada similara din 2014. Insa, aceasta consolidare include elementele de venituri si cheltuieli ale companiilor Teraplast, Plastsistem, Teraplast Moldova si Teraglass in proportie de 100%, excluzandu-le pe cele ale Politub, deoarece aceasta companie, fiind controlata in comun, se consolideaza doar in ceea ce priveste profitul (in procent de 50%). Daca se au in vedere strict rezultatele firmei Teraplast, acestea s-au plasat la 198,51 milioane de lei in primele noua luni a.c. (+13%), iar pentru intervalul aprilie-septembrie rulajul nu mai include veniturile din linia de business a tamplariei termoizolante, transferata, ca activitate, catre Teraglass la inceputul perioadei respective.
Comentand aceste informatii, Dorel Goia, presedintele Consiliului de Administratie al Teraplast SA, a explicat ca „in primele noua luni din 2015, performanta financiara a grupului a continuat sa se imbunatateasca, in pofida unui context economic destul de volatil. Cresterile cu peste 50% ale preturilor principalelor materii prime, precum si disponibilitatea redusa a acestora, intrarea in insolventa a unor clienti, dar si evolutia modesta a investitiilor sunt doar cateva dintre provocarile carora a trebuit sa le facem fata in perioada analizata. Am reusit sa gestionam insa cu succes toate aceste probleme si, in plus, componenta operationala a business-ului s-a optimizat vizibil. In perioada urmatoare, sectorul constructiilor va intra treptat in extra-sezon, insa vom profita de aceasta perioada pentru a implementa proiecte operationale la nivel comercial si logistic, astfel incat sa incheiem anul in curs cu un trend pozitiv al indicatorilor financiari si sa fim pregatiti pentru 2016”.
Cote in crestere pe piata interna
Managerii companiei mai precizeaza si ca „evolutia cifrei de afaceri la nivel de grup a fost sustinuta, pe de-o parte, de evolutiile inregistrate pe piata constructiilor, iar pe de alta parte pe fondul castigarii de cote pe piata interna. In plus, livrarile la export au crescut cu aproximativ 10% fata de perioada similara a anului trecut”. Pe fondul acestei situatii optime, grupul Teraplast a realizat, in primele noua luni din 2015, investitii totale in valoare de 14,33 milioane de lei, iar pentru intregul an si-a propus sa implementeze un program de investitii ce depaseste 19 milioane de lei, cea mai mare parte a acestor sume vizand achizitia de echipamente.
In alta ordine de idei, profitabilitatea neta a Teraplast SA a sporit semnificativ in intervalul de referinta, de la 11,29 milioane de lei la 24,16 milioane de lei, cea mai mare parte revenindu-i companiei-mama (cu 17,52 milioane de lei, fata de 5,81 milioane de lei), pe fondul imbunatatirii semnificative a performantei operationale. In ceea ce priveste alte aspecte semnificative pentru grup, in comunicat se mai precizeaza ca in primele trei trimestre din 2015 datoriile catre institutiile de credit au scazut cu aproape 8%, ceea ce inseamna ca debitul pe termen lung s-a redus cu 0,75 milioane de lei, in raport cu ianuarie-septembrie 2014, iar cel pe termen scurt cu 5 milioane de lei. Din punct de vedere al creantelor, acestea au crescut in primele noua luni din 2015, pe fondul evolutiei cu peste 18,5% a cifrei de afaceri si ca urmare a transferului liniei de business de tamplarie termoizolanta la compania Teraglass, impactul transferului in valoarea creantelor fiind de 9,18 milioane de lei. „In plus, in prima jumatate a anului in curs, Teraplast a asigurat o parte din portofoliul de clienti, ceea ce a permis extinderea termenelor de plata pentru acesti beneficiari, dar trebuie precizat ca aplicam in continuare politica prudenta de acordare a creditului comercial si monitorizam constant lichiditatea clientilor, prin intermediul departamentului de credit existent”, sustin managerii grupului. Aplicarea acestei strategii prudente a permis printre altele, pe langa implementarea proiectelor operationale, o imbunatatire a fluxului de lichiditati specific grupului, iar ca rezultat disponibilul din conturi (numerar si depozite pe termen scurt) a crescut de la 5,16 milioane de lei, cat s-a  inregistrat pe data de 31 decembrie 2014) la 5,24 milioane de lei in primele trei trimestre ale acestui an.
Printre alte evenimente de referinta, survenite in intervalul analizat, se remarca o consolidare a activitatii pe plan extern (pe piata din Republica Moldova), precum si transferul activitatilor de productie a tamplariei termoizolante catre Teraglass (firma detinuta in proportie de 100% de compania-mama Teraplast), concomitent cu avizarea unui plafon maxim de indatorare, pentru 2015, in cuantum de 68 milioane de lei si cu o reinnoire a liniei de credit si plafonului de scrisori de garantie bancara (multivaluta), in valoare totala de 15 milioane de lei, accesate de la Banca Transilvania.
„Totodata, s-a luat decizia participarii Teraplast, in calitate de asociat (cu 51% din capital), la constituirea unei societati cu raspundere limitata in Romania. Celalalt asociat al companiei nou-create va fi o persoana juridica, iar obiectul de activitate va fi cel comercial. Noua firma urmeaza sa dezvolte prezenta grupului Teraplast pe pietele externe. De asemenea, compania Teraplast a achizitionat, in luna octombrie a.c., pachetul de actiuni aferent unei participatii de 19,29% din subsidiara Plastsistem, iar in acest moment Teraplast detine 98% din Plastsistem, fata de 78,71% anterior”, se mai precizeaza in comunicatul grupului.
***
Reprezentand, in opinia managerilor sai, cel mai mare procesator de PVC din Romania si unul dintre principalii producatori de materiale pentru piata constructiilor si instalatiilor, grupul Teraplast SA detine pozitii de top pe o mare parte din pietele pe care activeaza. Compania-mama Teraplast se situeaza intre primii trei operatori ai pietei pe segmentele de canalizari exterioare, canalizari interioare, granule si lambriuri, iar subsidiara Plastsistem detine pozitii de top pe pietele de panouri sandwich si structuri metalice zincate. In numai doi ani, Plastsistem a reusit sa se pozitioneze pe locul secund in cadrul pietei de elemente structurale zincate, cu o cota de 28% in 2014 (conform cercetarii unor institute independente). In 2014, compania a raportat vanzari totale de 232,46 milioane de lei, in special ca urmare a focalizarii atentiei pe masurile de consolidare a afacerilor si a indicatorilor de profitabilitate, rezultatul favorabil fiind consemnat chiar si in contextul in care piata constructiilor s-a mentinut pe un trend descendent. Ca structura, in primele noua luni din 2014, ponderea in vanzarile grupului din Bistrita-Nasaud a avut-o compania-mama, Teraplast SA, cu o cota de 68% din cifra de afaceri, urmata de Plastsistem (27%), Teraglass (4%) si Teraplast Moldova (1%). Pentru informatii suplimentare, click aici!
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter