RO EN
Košík je prázdný

Cifra de afaceri a Teraplast s-a diminuat cu 8%

 
In perioada ianuarie - septembrie 2009, cifra de afaceri neta a firmei Teraplast a scazut cu 8%, ca urmare a diminuarii cererii in contextul crizei economice, accentuata si de instabilitatea politica. In conditiile in care pe unele dintre principalele segmente de business ale Teraplast, cum ar fi sectorul de infrastructura de canalizari si alimentare cu apa, aproximativ 70% din vanzari sunt realizate pe proiectele publice, orice instabilitate politica nu face decat sa amane aceste proiecte. Profitul net al firmei a scazut cu 27% in primele trei trimestre, fiind influentat de cresterea cheltuielilor cu amortizarea, aferente investitiilor puse in functiune in perioada 2008 – 2009, de majorarea costurilor salariale si a celor privind prestatiile externe, precum si de scaderea veniturilor
 
Concurenta agresiva a fost un alt factor care a influentat puternic profitabilitatea companiei. Explicatia acestei situatii este data de faptul ca, in 2009, cererea a fost mai redusa, context in care a existat o presiune mai mare pe pretul de vanzare in piata. Activele imobilizate in primele noua luni a.c. inregistreaza o crestere de 21% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul investitiilor realizate in intervalul analizat perioada. Valoarea fondurilor alocate pentru investitii s-a ridicat la 24,2 milioane de lei, fiind cu 35% mai mica decat in aceeasi perioada din 2008, din cauza redimensionarii bugetului, prin amanarea unor investitii fara un impact major asupra parametrilor tehnico-economici ai companiei, precum si din cauza faptului ca Teraplast a finalizat in proportie de 90% relocarea capacitatilor de productie din Bistrita, la Saratel. In primele noua luni din 2009, firma a finalizat constructia si utilarea fabricii si a depozitului de poliolefine de la Saratel, ce include sectiile de camine de vizitare si de tevi corugate PP. Tot in primele noua luni ale acestui an s-a finalizat si procesul de relocare a fabricii de profile (pentru constructii si tamplarie) fiind demarata productia de profile cu patru camere, ecologice. In trimestrul al treilea, societatea a inceput extinderea cu 60% a capacitatii fabricii de profile pentru tamplarie. Pentru realizarea acestui obiectiv, compania a suplimentat bugetul de investitii aferent anului 2009. In noua fabrica de la Saratel, firma produce profile de tamplarie cu 4 si 5 camere, exclusiv din clasa A, iar in acest moment se afla in probe tehnologice si sistemul de 6 camere (cu o grosime de 70 mm). Dezvoltarea segmentului comercial al Diviziei de Ferestre TeraGlass a fost un alt punct important in bugetul de investitii al Teraplast, in primele sase luni din 2009 finalizandu-se procesul de redenumire al marcii de tamplarie termoizolanta si au fost deschise 12 showroom-uri de vanzari. Anul acesta compania a avut in desfasurare investitii totale de 30,79 milioane de lei.Stocurile au inregistrat o crestere de 58% in primele noua luni din 2009, pana la valoarea de 40 milioane de lei. In luna iunie 2009, s-a luat decizia de a stoca materie prima (PVC), pe fondul cresterii cererii pe piata, in conditiile restrangerii ofertei. Mai mult decat atat, prin cresterea stocurilor de materie prima, compania a reusit sa contracareze fluctuatia preturilor, asigurandu-si, astfel, un important avantaj competitiv. Totodata, datorita inceperii dezvoltarii diviziei de vanzari a profilelor de tamplarie din PVC, au crescut stocurile de produs finit pe aceasta gama, pentru a oferta o arie larga de produse.Creantele societatii s-au majorat cu 27% ca urmare a lipsei lichiditatilor din piata. In contextul crizei financiare, precum si datorita indeciziei de la nivel politic, alocarea finantarilor de la bugetul de stat pentru lucrarile publice s-a realizat extrem de greoi.  Avand in vedere aceste aspecte, disponibilitatile societatii au inregistrat o scadere fata de aceeasi perioada a anului precedent, finantarea investitiilor si a capitalului de lucru generand, totodata, o crestere a datoriilor pe termen scurt. Totusi, la acest parametru s-a inregistrat o usoara scadere, ca urmare a faptului ca Teraplast a demarat rambursarea creditelor.Cifra de afaceri neta a grupului Teraplast a scazut in primele trei trimestre a.c. cu 12% comparativ cu aceeasi perioada din 2008, pana la valoarea de 179,6 milioane lei, ca urmare a diminuarii cererii, in contextul crizei economice. Cheltuielile de operare la nivel consolidat s-au diminuat cu 11%, in principal ca urmare a scaderii costurilor cu materiile prime si cu marfurile. In aceeasi perioada, veniturile din exploatare s-au diminuat cu 11%. Profitul net al grupului Teraplast s-a redus cu 3%, pana la valoarea de 13,36 milioane de lei. Informatii suplimentare, la www.teraplast.ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter