RO EN
Košík je prázdný

ANALIZA: Reorientare spre produsele ecologice pe piata sistemelor HVAC

Ca o continuare a celui mai recent studiu elaborat de expertii companiei olandeze de cercetare si consultanta USP Marketing Consultancy (autori ai studiului Arch-Vision: Barometrul Arhitectural European), ce prezinta noile trenduri ale pietei europene a materialelor de izolare pentru aplicatii rezidentiale, cercetarea European Mechanical Installation Monitor, intitulata „Tendinte de schimbare a preferintelor spre produsele realizate fara combustibili fosili”, bazata pe interviuri cu peste 954 de instalatori si tehnicieni HVAC din sase tari europene, identifica printre altele impactul noilor tehnologii asupra acestui segment de piata.
„Clientii instalatorilor si specialistilor implicati in vanzarea si/sau montajul de HVAC solicita deja produse ce nu sunt dependente de utilizarea combustibililor fosili. Cotele acestei categorii de beneficiari au ajuns deja la 16% in Marea Britanie si la 40% in Polonia. Se preconizeaza ca integrarea masiva pe piata a tehnologiilor din domeniul instalatiilor ce utilizeaza, pentru functionare, surse alternative de energie va avea loc dupa traversarea unei perioade de 10-15 ani, incepand din acest moment. Totusi, majoritatea instalatorilor vine in intampinarea noii tendinte, astfel incat acestia fac deja cursuri de pregatire profesionala pentru a se familiariza cu solutiile tehnologice care functioneaza fara arderea combustibililor fosili. Din punct de vedere al gradului de acceptare a produselor ecologice, exista diferente evidente intre respondentii din fiecare tara analizata in parte, dar este clar ca, pe scara larga si la nivel general, in Europa, clientii doresc deja sa utilizeze sistemele pe baza de surse alternative de energie. Primele trei state in care adeptii noutatilor au cote semnificative pe piata sunt Polonia (40% din total), Olanda (32%) si Germania (29%). In celelalte tari investigate, numarul de clienti care solicita produse ce functioneaza fara combustibili fosili este mai redus, ponderile acestora fiind de 26% in Belgia, 25% in Franta si 16% in Marea Britanie”, a declarat Ralitsa Ruseva, analist in cadrul USP Marketing Consultancy si autoarea cercetarii.
Instalatorii de pe segmentul HVAC se pregatesc pentru implementarea noilor tehnologii
Conform cercetarii, cei 954 de instalatorilor intervievati sunt de parere ca va dura intre 10 ani si 15 ani pana va avea loc inlocuirea masiva a sistemelor traditionale (pe baza de combustibili fosili) cu produsele ce utilizeaza surse alternative de energie. „Instalatorii din Germania indica perioada de timp cea mai lunga, necesara acestui demers (15 ani), iar instalatorii francezi subliniaza ca durata este de 10,5 ani. Noi, cei de la USP Marketing Consultancy, pe baza experientei anterioare, suntem de parere ca, pe piata constructiilor si pe cea a instalatiilor, schimbarile au nevoie de mai mult timp decat cel indicat de operatorii din domeniu. Deci, pe baza rezultatelor cercetarii, implementarea pe scara larga a solutiilor ce functioneaza fara combustibili fosili nu ar trebui sa fie asteptata inainte de anul 2035. Instalatorii si comerciantii sau montatorii de sisteme HVAC din Europa urmeaza deja cursuri de pregatire profesionala pentru a lucra cu diferite tipuri de pompe de caldura, sisteme solare - si asa mai departe. Ponderea instalatorilor germani care efectueaza aceste cursuri este de 91% din total, ceea ce reprezinta, in mod evident, cea mai mare cota din Europa. In alte tari cercetate, ponderea celor care vor sa se familiarizeze cu noile tehnologii este mai redusa. De exemplu, doar 54% dintre instalatorii din Franta participa actualmente la cursuri de formare pentru a putea lucra cu produse de diferite tipuri, ce functioneaza pe baza de energie alternativa”, a concluzionat Ralitsa Ruseva.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter