RO EN
Košík je prázdný

ELBI, in 25 de ani: De la trei angajati la un business de peste 50 milioane euro

Lider national in distributia profesionista de produse si servicii destinate domeniului electric, ELBI este astazi, dupa 25 de ani de activitate neintrerupta, cel mai mare distribuitor din Romania de produse si instalatii electrice. In cele doua decenii si jumatate de experienta, grupul a deservit peste 10.000 de clienti si a ajuns la un business anual de 53,2 milioane de euro in 2020, cu estimare de crestere la 56 milioane de euro in 2021. In acest moment, ELBI ofera pe piata o gama variata de produse, care include peste 30.000 de articole distincte, din care 15.000 sunt disponibile permanent in stoc. Lantul de vanzare este realizat printr-o retea compusa dintr-un depozit central/platforma logistica, localizata in apropierea Bucurestiului, si magazine si depozite regionale in toata tara. Compania a dezvoltat o retea de trei depozite in Bucuresti (HUB central), cinci regionale (la Iasi, Timisoara, Brasov, Baia Mare si Constanta) si 8 magazine de prezentare, cu o suprafata de stocare totala de 45.000 mp si are, in prezent, aproape 400 de angajati si colaboratori in toata tara. Numai in ultimii cinci ani, ELBI a realizat peste 500 de proiecte, folosind tehnologii inovatoare ce asigura o crestere a eficientei energetice de pana la 30% si o reducere a consumului de energie cu aproximativ 70%.
 
Inceputul: de la o marca si 100 de repere la extinderea nationala
Elbi si-a inceput operatiunile in anul 1996, ca distribuitor al produselor EL-BI Turcia, dar si de feronerie. Portofoliul de produse includea 100 de repere, cu stocuri in valoare de 2.000 USD. Desfacerea acestora se facea din magazinul situat in Bucuresti, pe bulevardul Dacia, iar numarul clientilor recurenti nu depasea 20. Toate "operatiunile" se desfasurau cu 3 angajati, care lucreaza si astazi in cadrul companiei. In perioada imediat urmatoare, cererea pentru produsele comercializate a inceput sa creasca, aceasta evolutie determinand conducerea Elbi sa deschida, pana in anul 2000, alte trei puncte de lucru, in cele mai importante complexuri comerciale specializate in vanzarea de materiale de constructii din Bucuresti.
 
 
"La inceput, am semnat un parteneriat cu producatorul de aparataj EL-BI Turcia, devenind distribuitor exclusiv pentru Romania. Am lansat, apoi, noua gama de aparataj Zirve care, datorita aspectului sau inovator si pretului competitiv, a fost foarte bine primita pe piata. Acest lucru ne-a determinat sa ne extindem activitatea din magazin pe teren si, pana la sfarsitul anului 2001, detineam deja patru magazine de desfacere, doua depozite pentru distributie si peste 20 de angajati", isi aminteste Cristinel Sandu, presedintele si fondatorul Elbi Electric & Lighting.
La finalul anului 2001 incepea, asadar, sa se contureze o echipa tanara, puternica si unita, motivata de oportunitatile care se deschideau odata cu dezvoltarea sectorului de constructii din Romania. Dezvoltarea fireasca a impus, apoi, extinderea la nivel national. S-au pus la punct primele rute de distributie, pentru cele mai importante localitati din tara (Iasi, Brasov, Sibiu, Timisoara, Craiova, Constanta, Baia Mare etc.), iar pentru dezvoltarea portofoliului de produse au fost semnate noi intelegeri cu diversi furnizori din Turcia si Europa Centrala si s-au stabilit primele contacte cu agentii din Asia. La inceputul anului 2004 a inceput constructia noului depozit central situat pe Soseaua Alexandriei, din Bucuresti, acesta fiind operational in 2005. Toate operatiunile de distributie si management au fost mutate in noul sediu, care dispunea de o suprafata de depozitare de 5.000 mp si de 600 mp de birouri. Au urmat cinci ani, pana la sfarsitul anului 2010, in care Elbi si-a consolidat distributia si echipa de vanzari prin deschiderea de puncte de lucru in toate regiunile tarii: Afumati, Iasi (2007); Iasi, Timisoara, Bistrita, Baia Mare (2009); Targoviste, Timisoara (2010).
 
 
Primele magazine proprii si dezvoltarea diviziei de proiecte
Stocurile permanente de produse precum si diversitatea acestora, au facut din Elbi cel mai important furnizor de materiale electrice pentru lanturile de hipermarket-uri si magazine DIY. Astfel, pana la sfarsitul anului 2015, compania are contracte cu marea majoritate a retailerilor nationali si internationali (Carrefour, Rewe, Hornbach, Metro, Dedeman, Praktiker etc.). In anul 2014, s-au pun bazele propriei divizii de magazine de retail specializate, sub denumirea de Universul Electricelor, si au fost deschise magazine in Targu-Mures, Bistrita, Sibiu, Oradea, Timisoara, Constanta, Ploiesti si Cluj-Napoca. Datorita cotei sale de piata (24%), Elbi Electric era deja de ani buni lider in segmentul sau de activitate.
In 2016, compania a intrat intr-o noua etapa de dezvoltare, prin infiintarea diviziei de proiecte de la Cluj-Napoca. In total, in perioada 2016-2021, Elbi a realizat peste 500 de proiecte la nivel national, in care a instalat 176.000 de corpuri de iluminat.
In 2021, conducerea companiei estimeaza ca va adauga alte 72.000 de echipamente instalate, tehnologiile implementate contribuind la reducerea cu 50%-80% a energiei utilizate pentru iluminatul stradal.
 
 
Astazi, business-ul Elbi este impartit pe trei canale de vanzare, cu trei divizii corespunzatoare: Distributia - miezul traditional al afacerii cu un grad de acoperire (verticala) extrem de ridicat; Proiecte - adresandu-se cu precadere contractorilor, instalatorilor si autoritatilor publice si avand competente in zona proiectarii tehnice si project managementului; Retail/Magazine - cea mai noua divizie (8 locatii in prezent si cu obiectiv de a atinge 30 in urmatorii 4 ani) tintind sa acopere cat mai pe orizontala proximitatea, nevoile beneficiarilor locali (persoane fizice, electricieni & instalatori, industrie, autoritati publice).
 
 
 
Tehnologie LED de ultima generatie
LED este cea mai noua si eficienta tehnologie de iluminat. Corpurile de iluminat cu sursa LED au un consum foarte redus de energie, in comparatie cu solutiile traditionale, au o durata de utilizare mult mai mare, iar costurile de mentenanta se reduc semnificativ. De asemenea, acestea pot fi integrate cu usurinta in sistemele Smart City. Implementarea solutiilor de automatizare si telegestiune pentru retele de iluminat stradal permite adaptarea acestora in timp real la orice scenariu sau nevoie a mediului. Accesul facil al utilizatorilor la panouri de monitorizare a retelei, contribuie la eficientizarea consumului energetic si la scaderea costurilor de functionare si intretinere. "Echipa noastra de profesionisti ofera solutii inovatoare si personalizate, insotite de servicii de inalta calitate, tuturor partenerilor nostri. Fiecare proiect este supus unor calcule luminotehnice si de eficienta energetica, astfel incat solutia propusa sa corespunda specificatiilor tehnice prevazute in caietul de sarcini", a precizat reprezentantul Elbi.
 
 
Printre proiectele reprezentative realizate de companie in directia iluminatului public ecologic se afla serviciile de proiectare si executie de lucrari de iluminat public pe strazile cu retea electrica in curs de ingropare, in comuna Ghiroda (judetul Timis); modernizarea iluminatului public in municipiul Marghita (Bihor) si in orasul Jibou (Salaj) si satele apartinatoare; concesionarea serviciului de iluminat public in Iernut (Mures); modernizarea, intretinerea si mentinerea in parametri a sistemului de iluminat public din comuna Mosnita Noua (Timis), eficientizarea sistemului de iluminat public in Bicaz (Neamt), proiectarea si executia lucrarilor de reabilitare a sistemului de iluminat public cu reducerea consumului de energie si implementarea unui sistem de telegestiune, in orasul Cisnadie (Sibiu) etc.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter