Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA va informeaza ca a fost desemnata oferta castigatoare la procedura de licitatie publica pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de modernizare pe sectiunea Caransebes - Lugoj (lotul 1), aferenta obiectivului „Modernizarea liniei CF Caransebes - Timisoara - Aradˮ, pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.
Oferta financiara depusa deAsocierea Webuild SPA - Salcef SPA, in valoare de peste 1,36 miliarde lei, fara TVA, a fost desemnata castigatoare,contractul de achizitie publica urmand a fi incheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii.
Sursa de finantare a fost identificata si va fi asigurata prin Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 - Transport sustenabil.
Proiectul de modernizare pe subsectiunea Caransebes - Lugoj (Lot 1) cuprinde lucrari complexe de infrastrutura si suprastructura feroviara (terasamente, linii, statii C.F, consolidarea lucrarilor de arta, lucrari de instalatii, energoalimentare, telecomunicatii) si de protectia mediului.
Obiective principale ale programului de modernizarea sunt:
- imbunatatirea geometriei traseului si sporirea capacitatii portante a caii pentru a permite circulatia trenurilor cu viteza de pana la 160 km/h;
- modernizarea statiilor si haltelor de miscare, adaptand capacitatea de exploatare la volumul de trafic si la necesitatile tehnologice;
- modernizarea cladirilor statiilor de calatori, construirea de pasarele si ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
- inlocuirea de poduri, podete, repararea sistemului de drenaj, imbunatatirea terenului de fundare si a terasamentelor;
- dublarea liniei pe toata lungimea;
- montare de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot, pe segmentele de cale ferata ce strabat localitati;
- constructia drumurilor de intretinere de-a lungul caii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
- constructie cladire de mentenanta in statia Caransebes;
- instalatii de centralizare electronica si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicatii;
- montarea de incalzitoare de macaz pe liniile de primire-expediere, in statii, in halte de miscare si la ramificatii, pentru a combate efectele inzapezirii liniei CF.
Prin modernizarea infrastructurii si suprastructurii feroviare pe pe subsectiunea Caransebes - Lugoj (Lot 1) se vor asigura conditii tehnice pentru circulatia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru trenurile de marfa, cresterea gradului de confort si de siguranta a traficului feroviar.