Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA va informeaza ca au fost desemnate ofertele castigatoare la procedurile de licitatie publica pentru achizitia serviciilor de consultanta si supervizare a proiectarii si executiei lucrarilor aferente obiectivului de investitii „Electrificarea si reabilitarea liniei CF Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor”, LOT 1 Cluj - Napoca - Aghires si LOT 2 Aghires - Poieni.
Ofertele financiare depuse de „TPF INGINERIE SRL"pentruserviciul de consultanta LOT 1 Cluj - Napoca - Aghires, in valoare de 16.352.980 lei, fara TVA, si LOT 2 Aghires - Poieni, in valoare de 17.841.719 lei, fara TVA, au fost desemnate castigatoare, contractele de achizitie publica urmand a fi incheiate de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii, iar perioada de supervizare a lucrarilor este de 42 luni, pentru fiecare contract.
Sursa de finantareva fi asigurata prin Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR), Componenta 4 - Transport sustenabil.
Activitatea Contractantului/Supervizorului este aceea de supervizare, in calitate de „Supervizor”, a proiectarii si executiei de lucrari in conformitate cu prevederile HG nr. 1/2018, pentru aprobarea conditiilor generale si specifice pentru anumite categorii de contracte de achizitie aferente obiectivelor de investitii finantate din fonduri publice.
Contractantul/Supervizorul va urmari ca Proiectul tehnic sa fie elaborat conform regulamentelor legale in vigoare, cu respectarea tuturor etapelor din HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare si continutul-cadru al documentatiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investitii finantate din fonduri publice, cu modificarile ulterioare.
Lucrarile supervizate sunt aferente Lotului 1- Cluj Napoca - Aghires (30,41 km), intre km 500+749 si km 531+160, intre Cap X Statia CF Cluj - Napoca si Cap Y Statia CF Aghires si Lotului 2 - Aghires - Poieni (36,53 km), intrekm 531+160 - km 567+690, intre Cap Y Statia CF Aghires si Cap Y Statia CF Poieni.
Obiectivul generalal proiectului de investitii este electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontiera (166, 2 km) pentru cresterea numarului de pasageri si a volumului de marfuri transportate, precum si indeplinirea urmatoarelor obiective specifice:
- cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre 120 km/h si 160 km/h pe intregul tronson;
- modernizarea instalatiilor de electrificare pe toata lungimea tronsonului (25 kV);
- marirea capacitatii de tranzit;
- asigurarea interoperabilitatii prin implementarea STI, in special in ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de incarcare (C), lungimea liniilor din statii si haltele de miscare;
- modernizarea statiilor (inclusiv haltele de miscare);
- modernizare poduri, podete, repararea sistemului de drenaj, imbunatatirea terasamentelor;
- constructia drumurilor de intretinere de-a lungul caii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
- modernizarea cladirilor statiilor de calatori, incluzand constructiile pasarelelor si/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
- montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
- instalatii de centralizare electronica noi, in statii, si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicatii.