CNAIR a semnat contractul pentru "Proiectarea si executia Autostrazii Brasov - Targu Mures - Cluj - Oradea, Sectiunea 2A: Ogra - Campia Turzii, Lot 3: Chetani - Campia Turzii". Antreprenorul acestui contract este Asocierea Strabag - Geiger Transilvania.
Durata contractului este de 3 luni pentru perioada de proiectare si 18 luni perioada de executie a lucrarilor. Durata de garantie a lucrarilor este de 120 de luni. Finantarea lucrarilor in valoare de 420,34 milioane de lei, circa 85 milioane de euro, (fara TVA) este asigurata din Fonduri Europene Nerambursabile.
Acest tronson de autostrada are o lungime de 15,7 km. In cadrul contractului vor fi realizate 2 poduri, 7 pasaje si un nod rutier la Chetani (km 21+890).
Potrivit datelor Strabag, lucrarile de constructii vor incepe in cursul anului 2022.
"Acest contract ne consolideaza pozitia de lider pe piata de constructii din Romania. Am construit deja doua sectiuni ale autostrazii A3 si acest sector reprezinta inca o contributie a grupului Strabag la extinderea infrastructurii de autostrazi din Romania", a declarat Thomas Birtel, CEO al Strabag SE.
In 2018, Strabag a finalizat un tronson de autostrada de 10,1 km intre Ungheni si Ogra, iar in 2021 a definitivat constructia sectorului Ungheni - Targu Mures, de 9,2 km. In plus, grupul lucreaza, in prezent, si la drumul de legatura dintre centura municipiului Oradea si A3, cu o lungime de 19 km si o valoare de 110 milioane de euro.
La finalizare, A3 va avea, in total, 588 km, si va lega Capitala cu marile centre industriale din Ploiesti, Brasov, Cluj-Napoca, Oradea si cu localitatea Bors, la granita cu Ungaria, unde se va conecta cu autostrada maghiara M4.