RO EN
Košík je prázdný

Intretinerea si repararea drumurilor trebuie realizata de CNAIR, nu cu firme private

Sindicatul Drumarilor "Elie Radu" solicita ca lucrarile de intretinere si reparare a drumurilor nationale si autostrazilor sa fie realizate de propriii angajati, in regie proprie, nu in baza unor contracte, cu firme private, a caror angajati sunt uneori neexperimentati.
"Speram ca ministrul Transporturilor, domnul Sorin Grindeanu, va solutiona favorabil solicitarile sindicatului si va angaja muncitori, deserventi de utilaje, respectiv va aloca va aloca buget pentru achizitionarea de utilaje pentru a face in regie proprie lucrarile de reparatii suprafete degradate (plombari), colmatari, reparatii ziduri de sprijin, intretinere podete, decolmatari si desfundari santuri si camere de cadere, intretinerea mijloacelor pentru siguranta circulatiei, semnalizare rutiera verticala si orizontala si a parapetelor directionali etc. Fata de investitii de alta natura, infrastructura rutiera trebuie sa primeasca periodic lucrari ce au menirea de a consolida structurile proiectate initial (din cauza depasirii duratei de exploatare luata in calcul, cat si a influentei agentilor atmosferici)", se arata intr-un comunicat al sindicatului "Elie Radu", citat de Agerpres.
Sindicatul Drumarilor subliniaza ca lucrarile de intretinere curenta fac obiectul de activitate al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, iar acestea se fac cu muncitori. Numarul muncitorilor de la Districtele de drumuri a scazut foarte mult in ultimii ani, ajungand la 42% din totalul personalului companiei. Acest lucru s-a intamplat in detrimentul drumurilor care nu pot fi intretinute cu un numar mic de muncitori si fara uneltele si utilajele necesare. De suferit au inclusiv participantii la trafic care isi strica masina pe drumurile din Romania.
Spre exemplu, Transfagarasanul, care pe sectorul cuprins intre Balea Lac si Vidraru are patru tunele, 394 de podete, peste 30 de poduri si mai mult de 20.000 de metri de ziduri de sprijin, a ajuns sa fie intretinut de opt muncitori, un deservent de utilaj si doi sefi de district, atrag atentia sindicalistii.
"In trecut se faceau toate lucrarile de intretinere in regie proprie, cu propriii salariati si cu utilajele din dotare. De asemenea, Districtele erau dotate cu buldoexcavator sau incarcator, tractor, cilindru compactor, topitor de bitum, betoniera, iar fiecare judet, respectiv sectie de drumuri, avea 2-3 statii pentru prepararea mixturilor asfaltice, trusa pentru tratamente asfaltice si masina de marcaj. Mai toate acestea au fost externalizate, mai exact predate pe nimic, firmelor desprinse din Administratia Drumurilor, ca mai apoi compania sa realizeze ca tot mai bine si mai ieftin se executa lucrarile in regie proprie. Timid, au inceput sa achizitioneze utilaje specifice lucrarilor de drumuri si angajatii CNAIR vad pe ici, pe colo, cum mai apare cate un utilaj, dar nu este de ajuns! Este necesar sa se stabileasca o egalitate intre cerinte si resurse", se spune in document.
Sindicatul considera ca trebuie facut un program sustenabil, atat in ceea ce priveste politica de personal, prin angajarea de muncitori la nivelul necesar, cat si pentru dotarea tuturor districtelor cu minimul utilajelor specifice lucrarilor de intretinere curenta.
"Este pacat sa incheiem contracte de intretinere cu firme private care au salariati neexperimentati si sa platim sume mari acestora din bugetul companiei cand toate aceste activitati de intretinere si reparatii pot fi facute cu salariatii proprii si cu utilajele noastre", sustin sindicalistii.
In plus, acestia semnaleaza ca un motiv in plus pentru a face intretinerea in regie proprie este si calitatea slaba a lucrarilor executate cu terti, respectiv sumele exorbitante platite.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter