Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA informeaza ca a fost desemnata oferta castigatoare la procedura de licitatie publica pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de electrificare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea Aghires - Poieni (Lotul 2), aferenta obiectivului de investitii “Electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa.
Oferta financiara depusa de Asocierea RAILWORKS (formata din companiile Alstom, Aktor si Arcada), in valoare de 1,53 miliarde lei (fara TVA), a fost desemnata castigatoare, contractul de achizitie publica urmand a fi incheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii. Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare si executia lucrarilor.
Sursa de finantareva fi asigurata din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul National de Redresaresi Rezilienta (PNRR), componenta 4 - Transport sustenabil - Reforma 1.5 - Dezvoltarea infrastructurii feroviare si managementul traficului feroviar.
Obiectivul generalal obiectivului de investitii este electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor- Frontiera (166,2 km) pentru cresterea numarului de pasageri si a volumului de marfuri transportate, precum si indeplinirea urmatoarelor obiectivelor specifice:
- cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre 120 km/h si 160 km/h pe intregul tronson;
- modernizarea statiilor (inclusiv haltele de miscare);
- modernizarea cladirilor statiilor de calatori, inclusiv construirea de pasarele si/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
- modernizarepoduri, podete, repararea sistemului de drenaj, imbunatatirea terasamentelor;
- facilitatile pentru persoanele cu dizabilitati;
- montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
- constructia drumurilor de intretinere de-a lungul caii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
- modernizarea instalatiilor de electrificare (25 kV) pe toata lungimea tronsonului;
- maximizarea capacitatii de tranzit;
- asigurarea interoperabilitatii prin implementarea STI, in special in ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de incarcare (C), lungimea liniilor din statii si haltele de miscare
- instalatii de centralizare electronica noi, in statii, si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicatii.
Castigatorii loturilor 1, 3 si 4
Pe 20 octombrie a.c., au fost desemnate si anuntate ofertele castigatoare pentru loturile 1,3 si 4, astfel:
- Cluj-Napoca - Aghires (Lotul 1) - Asocierea RAILWORKS, oferta in valoare de 1,61 milioane de lei (fara TVA);
- Poieni - Alesd (Lotul 3) - Asocierea FCC Construccion - Gulermak - CCN, oferta in valoare de 2,11 miliarde lei (fara TVA);
- Alesd - Frontiera Ungaria (Lotul 4) - Asocierea Webuild SPA - Impresa Pizzarotti & C SPA - Salcef SPA, cu valoarea de 2,4 miliarde lei (fara TVA).
Prin electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor - Frontiera (166,2 km), lucrari structurate pe 4 loturi, se vor asigura conditii tehnice pentru circulatia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru trenurile de marfa, cresterea gradului de confort si de siguranta a traficului feroviar.