PORR Construct a realizat 18% din lucrarile la Tunelul Tigveni, de la Momaia, primul tunel de pe traseul autostrazii Pitesti-Sibiu, pe sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges. Acesta va avea o lungime de 1,3 kilometri, iar pe santier sunt mobilizati un numar de 350 de muncitori si 140 de utilaje. Antreprenorul lucreaza de la inceputul acestui an, indiferent de conditiile meteorologice.
"Lucram 24 de ore, sapte zile pe saptamana in continuu. Am pornit destul de bine. Pe tunel, sensul de Sibiu spre Pitesti, avem deja 142 de metri liniari executati. Pe partea stanga, insemnand sensul de Pitesti spre Sibiu, in jur de 82 - 83 de metri liniari sunt facuti. Am trecut de faza mai complicata, care insemna intrarea in tunel si vom avea un progres mai mare decat pana acum. Pe restul santierului, pilotii sunt executati 70%, iar la terasament avem 9%. Si la tunel avem un progres de 8%. Tunelul are 1,35 kilometri, insemnand 2.700 de metri liniari in total, din care am executat in jur de 230 de metri liniari", a declarat Fernando Lopes, managerul de proiect al PORR Construct.
Tunelul va avea doua galerii, construite in paralel, iar fiecare dintre acestea va avea doua benzi de circulatie plus una de urgenta. Lucrarile au inceput in luna octombrie 2023, termenul de finalizare a intregii sectiuni Tigveni - Curtea de Arges fiind prevazut in anul 2027.
Sectiunea 4, Tigveni - Curtea de Arges, are o lungime de circa 10 km. Contractul pentru proiectarea si executia acestei sectiuni a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor.
In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si un tunel de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.