Nicusor Dan, candidatul PNL-USR la Primaria Capitalei, propune constructia unei retele de metrou usor in Bucuresti, care sa faca legatura dintre localitatile invecinate si sa fluidizeze traficul din oras. Proiectul, cu o valoare estimata la 150 de milioane de euro, a fost prezentat saptamana trecuta si poate fi realizat in 2-3 ani.
"Este nevoie sa folosim inteligent resursele pe care le avem si o astfel de resursa este infrastructura CFR din jurul Bucurestiului si din Bucuresti. Metroul usor va functiona pe 6 rute si va avea 6 gari principale. Statiile interioare vor fi conectate la STB si la metrou. Statiile de pe linia de centura vor fi conectate, in principal, la principalele intrari din oras si acolo unde vom avea nevoie, vom avea parcari park and ride, cum este intrarea dinspre Targoviste, intrarea dinspre Pitesti, intrarea dinspre Alexandria, intrarea dinspre Giurgiu. Mesajul este ca, oriunde te gasesti pe linia de centura, vei avea un tren direct catre aceste gari interioare, care reprezinta puncte importante ale orasului", a explicat Nicusor Dan.
Candidatul aliantei de dreapta la primaria Capitalei a exemplificat cu zona Chiajna, care ar urma sa fie legata direct de AFI Cotroceni, de intersectia cu Lujerului si in felul acesta de conexiunea cu tramvaiul 41, prin care va fi conectata direct cu Gara de Nord si cu Pipera. Un exemplu dat de Nicusor Dan este zona Giurgiului - Ferentari, care ar urma sa fie conectata direct cu Pipera, Gara de Nord si AFI Cotroceni.
Nicusor Dan a mai spus ca, in urmatoarele saptamani, va vorbi si despre restul solutiilor pentru fluidizarea traficului: extinderea retelei de tramvaie, optimizarea traseelor de autobuz si troleibuz, electrificarea flotei, transformarea autobuzelor vechi in troleibuze, semaforizarea inteligenta sau strategia de parcare.