Modernizarea liniei feroviare Caransebes - Timisoara - Arad, lucrare de utilitate publica de interes national, necesita un fond investitional calculat la 8,78 miliarde lei (circa 1,8 miliarde euro), potrivit indicatorilor tehnico-economici ce vor fi supusi aprobarii Guvernului in perioada urmatoare. Proiectul de Hotarare de Guvern se afla in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor (MTIC) pana la 15 septembrie 2020.
"Proiectul de modernizare a tronsonului feroviar Caransebes - Timisoara - Arad isi propune sa perfectioneze calitatea serviciilor feroviare prin modernizarea infrastructurii feroviare prin dublarea liniei de cale ferata pe intreaga lungime, exceptand distanta dintre Aradu Nou si Arad, zona unde se realizeaza o varianta noua de traseu, si anume linia dubla 218A, si cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h, pentru trenurile de calatori, respectiv 120 km/h, pentru trenurile de marfa", se arata in Instrumentul de motivare a proiectului.
Lugimea traseului vizat de lucrarile de modernizare este de 162 km, iar durata de realizare a investitiei este de 36 de luni. Din suma totala de 8,78 miliarde lei estimata pentru acest proiect, 6,74 miliarde lei reprezinta lucrarile de constructii-montaj.
Finantarea investitiei se va realiza din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat (prin MTIC), din veniturile proprii ale Companiei Nationale de Cai Ferate “CFR” SA (ca beneficiar al proeictului), precum si din alte surse legal constituite, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.