RO EN
Košík je prázdný

MTI: Cel putin 250 km de autostada vor fi dati in folosinta pana la finalul anului

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, alaturi de Premierul Romaniei, Marcel Ciolacu, au efectuat o vizita de lucru pe anumite obiective de infrastructura rutiera gestionate de catre CNAIR.
In privinta Autostrazii A0 constructorul turc de pe Loturile 1 si 2 ale zonei de Sud este mobilizat si este posibil ca la finalul anului sa fie gata lucrarile de constructie ale Lotului 1, Glina - Vidra (16,9 km) si ale lotului 2, Vidra - Bragadiru (16,3 km).
Stadiul fizic al lucrarilor aferent Lotului 1 este de 73,55% , iar pentru Lotul 2 este de 89,65%
Pe Lotul 3, Bragadiru - Joita (17,96 km), lucrarile au ajuns la un stadiu fizic de 53,45%, dar termenul de finalizare este deja intarziat. In ultima perioada, constructorul grec a crescut mobilizarea in santier si spera sa finalizeze lucrarile cat mai repede posibil.
Pe partea de Nord a Autostrazii A0 antreprenorul lucreaza corespunzator si are o mobilizare buna in teren. Pe lotul 2, Corbeanca - Afumati (19 km), stadiul fizic este in prezent de 82%, iar constructorul estimeaza deschiderea circulatiei, pe primii kilometri ai acestui lot, in acest an, desi termenul contractual de finalizare este anul 2024. Acelasi constructor roman lucreaza si pe Lotul 4 din Autostrada A0 Nord. Progresul fizic al lucrarilor de constructie a celor 4,47 km dintre Pantelimon - Glina este de 10%.
Cei doi oficiali s-au aratat multumiti de stadiul lucrarilor si au solicitat continuarea lucrarilor in acelasi ritm si cu aceeasi mobilizare.
Urmatoarea oprire a oficialilor a fost pe obiectivele de infrastructura aferente Autostrazii A7.
In cazul tronsonului Ploiesti - Buzau (63,25 km) pe primele doua loturi ale Autostrazii A7 se constata ca, in vederea incadrarii in termenele contractuale, antreprenorii trebuie sa-si intensifice ritmul de executie si mobilizarea din teren.
Stadiul fizic al lucrarilor pe Lotul 1 (Dumbrava - Mizil) este de 22,5%, iar pe Lotul 2 (Mizil - Pietroasele) este de doar 19,5%.
Ministrul Sorin Grindeanu vorbind despre stadiul lucrarilor, a subliniat ca pe lotul Mizil - Pietroasele este o intarziere, dar se asteapta ca ritmul sa fie sporit.
"Pe al doilea lot, Mizil - Pietroasele, daca nu ma insel, exista o zona de intarziere pe jumatatea care este in constructie, cu compania din Bulgaria. Si acolo au fost blocaje de acelasi tip, cum aminteam mai devreme, si aici le-am dat termen ca intr-o luna sa vad un ritm crescut, fiindca altfel nu vreau sa intram intr-o zona pe care nu mi-o doresc. Au fost depasite toate obstacolele, ceea ce e important, si unele dintre ele, sa stiti ca, nu au fost din vina companiilor care executa. Am mai spus lucrul asta, unele proiecte au fost facute din birou, iar acele lucruri se vad in faza de executie. Aceleasi probleme le-am avut si pe lotul celalalt, dar s-au depasit. De aceea, ma astept ca in urmatoarea luna ritmul sa fie unul sporit. Resurse financiare exista, nu e o problema de bani. Deci, aici ma astept sa vad un ritm crescut", a subliniat ministrul Transporturilor si Infrastructurii.
Comparativ, pe tronsonul Buzau - Focsani (82,44 km) constructorul roman, care lucreaza pe acest tronson, este mobilizat foarte bine pe toate cele 4 santiere si in masura in care este mentinut ritmul actual al lucrarilor, in prima jumatate a anului 2025, se va putea circula pe toata lungimea autostrazii Buzau - Focsani.
"Avem toate premisele ca la sfarsitul anului viitor sa putem sa circulam pe Focsani - Buzau. Sunt sanse foarte mari, s-a ajuns foarte sus si cu stratul de stabilizare si cu toate lucrurile care tin de partea dificila a acestor patru tronsoane, pentru ca vorbim de patru loturi", a spus ministrul Sorin Grindeanu.
Aflat la fata locului, ministrul Transporturilor si Infrastructurii a declarat ca "in lunile urmatoare vom finaliza si studiul de fezabilitate de la Focsani - Braila, drumul expres, ceea ce inseamna ca in urmatoarele luni vom scoate la licitatie acest obiectiv, care se va duce cu descarcarea pe podul de la Braila si vom merge pe varianta spre Tulcea si spre litoral. Eu spun ca este important".
Totodata, conform termenelor contractuale, la finalul anului 2025, se va putea circula in regim de autostrada si intre Focsani si Bacau. Pe cele 3 santiere ale acestui sector de autostrada constructorul roman prezinta o mobilizare corespunzatoare in teren.
Tot finalul anului 2025 este prevazut ca termen pentru punerea in circulatie a tronsonului Bacau - Pascani (77,38 km) tronson unde constructorul a inceput lucrarile pe cele 3 loturi.
In final, ministrul Sorin Grindeanu a subliniat ca "pana la finalul anului viitor, minim 250 de km de autostrada vor fi dati in circulatie. Cred ca saptamana viitoare vom atinge borna de 1.000 de km, fiindca se da in circulatie lotul de la Nusfalau la Suplacu de Barcau, pe Autostrada Transilvaniei, si atingem acea borna de 1.000 de km".
 
Ciolacu: Moldova va avea in sfarsit autostrada; nu mai poate nimeni opri acest proiect
"Moldova va avea in sfarsit autostrada. Din acest moment nu mai poate nimeni opri acest proiect, aceasta investitie in infrastructura. Este evident ca va duce la un echilibru de dezvoltare intre regiunile istorice ale Romaniei. Imi pare rau pentru cei care au fost pana acum ca n-au reusit sa deblocheze Moldova. (...) Ritmul totusi la autostrada Moldovei este impus suta la suta de ministrul Grindeanu. A finalizat contractele, a finalizat licitatiile, a dat adjudecarile, mai avem un singur tronson, parca al treilea, pana in Buzau, unde inca anumite institutii ale statului se joaca. Sper ca alte institutii ale statului sa ma informeze ca si prim-ministru de fapt ce se intampla acolo, pentru ca nimeni nu raspunde cand se pierd bani europeni sau cand avem intarzieri. (...) Cred ca acesti domni de prin aceste institutii este cazul sa se uite un pic pe fereastra si sa vada foarte clar ca vremurile smecheriei s-au cam terminat. A stagnat suficient Romania stand dupa ei si dupa anumite interese economice, nu interese ale Romaniei", a declarat premierul.
Marcel Ciolacu a precizat ca spera intr-o continuare a lucrarilor pe tronsonul Pascani-Siret, subliniind ca autostrada Moldovei va contribui la sprijinul acordat Ucrainei.
"Indiferent daca am dori sau n-am dori noi, reconstructia Ucrainei se va face in primul si in primul rand prin hub-urile care se vor constitui pe teritoriul Romaniei. Este traseul cel mai scurt, cum s-a vazut de altfel si la tranzit si automat va aduce in sfarsit investitii majore in zona Moldovei si nu numai", a mai spus seful Executivului.
Prioritatea numarul unu a Guvernului este exercitiul financiar trecut, iar pe urmatorul loc se afla infrastructura mare, spune Ciolacu.
"Din punctul meu de vedere, prioritatea numarul unu este exercitiul financiar trecut. Am depasit o absorbtie de peste 93% in acest moment. Mai avem doar octombrie, noiembrie si decembrie sa ne incadram cu platile. Mi-as dori, pentru prima oara in istoria Romaniei, sa ajungem la o absorbtie de 98-99%, poate 100%, tinand cont de supracontractare, dar trebuie o coordonare interministeriala. Dupa aceasta prioritate, prioritatea Guvernului ramane infrastructura mare. Un singur tronson e un pic intarziat (pe Autostrada Moldovei - n.r.), in rest toate companiile sunt mobilizate si nu cred ca datorita prezentei noastre. Se vede ca s-a impus un alt ritm. Sunt foarte multumit de ritmul pe care Ministerul Transporturilor, ministrul Sorin Grindeanu in acest moment il impune mai ales la infrastructura mare", a precizat Marcel Ciolacu.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter