RO EN
Košík je prázdný

MT: Lucrarile la podul suspendat din Braila vor incepe in curand

Oficialii Ministerului Transporturilor (MT) au anuntat ca vineri, 20 octombrie 2017, a fost desemnata asocierea castigatoare a contractului pentru proiectarea si executia viitorului pod suspendat peste Dunare, in zona Braila. Astfel, de aceasta lucrare, cu o valoare de peste 1,99 miliarde lei (fara TVA) se va ocupa consortiul format din Astaldi SpA si IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. „Durata contractului, care va fi semnat dupa expirarea perioadei legale de depunere a contestatiilor, este de 48 de luni, din care 12 luni prevazute pentru proiectare si 36 luni necesare executiei. Perioada de garantie a lucrarilor va fi de 120 luni. Antreprenorul va trebui sa proiecteze si sa construiasca, potrivit contractului, podul suspendat, care reprezinta principala structura a proiectului, doua viaducte de cate 110 m lungime, un drum principal cu o lungime de 19,095 km si un drum de legatura cu DN22 (Smardan - Macin), in lungime de 4,328 km”, informeaza un comunicat al ministerului de resort.
Potrivit autoritatilor centrale, proiectul este cuprins in Master Planul General de Transport al Romaniei si face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finantabile prin POIM 2014 - 2020, Axa Prioritara 2 "Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient". Dupa ce va fi construit, podul suspendat de la Braila se va numara printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrala (respectiv, 1.120 de metri), mai sustin oficialii MT.
***
Podul suspendat peste Dunare, din zona Braila, va avea o lungime totala de  1.974,30 m, o deschidere centrala de 1.120 de metri si doua deschideri laterale de 489,65 si 364,65 metri. Gabaritul pe verticala al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundatii maxim, indeplinind astfel criteriile de navigatie pe Dunare. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate in teren, fiind localizate in afara digurilor Dunarii. Latimea totala a podului suspendat de la Braila va fi de 31,7 metri. Calea pe pod va avea 22 metri si va fi alcatuita din patru benzi de circulatie de cate 3,5 m latime fiecare, patru benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,5 m latime si o zona mediana cu latimea de 3 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, doua benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,8 m fiecare. Podul suspendat va fi pozitionat intre km 4+596,1 si km 6+570,52, pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina). La randul sau, drumul principal Braila - Jijila va avea o lungime de 19,095 km si va fi prevazut cu doua benzi de circulatie pe sens, benzi de incadrare, acostamente, zona mediana si zona de parapete, pana la km 7+940. Drumul de legatura cu DN22 Smardan - Macin, cu o lungime de 4,328 km, va fi prevazut cu cate o banda de circulatie pe sens. Acest drum urmeaza sa porneasca de la km 7+940 al drumului principal (Braila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 (Smardan-Macin). Informatii suplimentare, la www.mt.ro

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter