Capitala va avea o linie feroviara de centura, ce va lega Gara de Nord de Domnesti, Magurele si Gara Progresu, pana in luna noiembrie 2018, proiectul urmand a fi implementat in trei etape si in urma unei investitii totale de circa 20,2 milioane de euro. Investitia a fost prezentata, recent, de ministrul Transporturilor, Sorin Buse si de reprezentanti ai CFR Infrastructura, CFR Calatori si Metrorex.
Proiectul aduce in Romania conceptul de tren "regio urban", care va deservi atat locuitorii municipiului Bucuresti, cat si pe cei ai localitatilor limitrofe.
Inelul feroviar va avea 68 km, proiectul urmand a fi realizat in trei etape. In prima faza, vor fi realizate legaturile feroviare Bucuresti Nord - Domnesti - Progresu (centura feroviara - vest) si Bucuresti Nord - Baneasa - Pantelimon (centura feroviara - nord). Cele doua trasee pot fi operabile in luna februarie 2017, dupa lucrarile de modernizare a statiilor existente, ce vor fi executate de CFR Infrastructura in regie proprie, in urma unei investitii estimate la circa 200.000 de euro. Cea de-a doua etapa a proiectului presupune realizarea conexiunii feroviare cu reteaua de metrou (pe Magistrala 1 - Preciziei si pe M2 - Berceni), prin noduri modale. Termenul de finalizare a acestor lucrari este stabilit la finele anului 2017, costurile necesare fiind de 5 milioane de euro. In cea de-a treia faza va fi realizata legatura feroviara Progresu - Pantelimon - Bucuresti Nord (centura feroviara est), precum si reabilitarea garilor si a punctelor de oprire. Aceasta etapa presupune lucrari mai ample, ce vor fi realizate de CFR Infrastructura pana in luna noiembrie 2018, bugetul necesar fiind de aproximativ 15 milioane de euro.
Traseul ce va fi pus in functiune dupa prima etapa, in luna februarie 2017, va avea 16 statii (9 existente si 7 noi), pretul unui bilet pe ruta completa Gara de Nord - Progresu fiind de 4,4 lei. Aceste trenuri vor conecta sapte localitati mari, patru sectoare si opt cartiere, iar in statii vor fi amenajate parcari tip Park & Ride.
"Acest proiect face parte dintr-o viziune mai ampla, menita sa rezolve problemele de trafic ale Bucurestiului, cu ajutorul caii ferate si a metroului, exact cum este si legatura feroviara dintre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni. Tot in acest context, se inscrie si lotul 2 al Magistralei 5 de metrou (Eroilor - Pantelimon) pe care dorim sa o lansam pentru licitare in urmatoarele zile, dar si Magistrala 6 de metrou, pe care o vom propune Guvernului spre aprobare in urmatoarele saptamani. Este o combinatie intre proiecte mai mici care folosesc calea ferata si proiectele mari ale metroului, prin care incercam sa decongestionam traficul din Capitala", a declarat ministrul Sorin Buse.
Potrivit estimarilor, intregul proiect va fi definitivat in anul 2018.