Din vara anului 2022 ar trebui sa se poata circula pe toata centura Capitalei, iar toate pasajele si sectiunile la care se lucreaza acum sa fie puse in trafic, a declarat Mariana Ionita, directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
"Potrivit contractelor aflate in derulare si reanalizate in cazul Domnesti, anul 2022 ar trebui sa fie anul in care toate pasajele si sectiunile de centura sa fie puse in trafic. Mai putin A0, la care se va mai lucra si in anul 2023. In 2022 se va circula pe toata centura. Eu sper ca in 2022 in vara. Exceptia va fi legatura cu DN7", a spus Mariana Ionita, cu prilejul unei vizite pe santierele Capitalei, aflate in administrarea CNAIR.
Directoarea companiei de drumuri s-a aratat multumita de modul in care se lucreaza la Pasajul Mogosoaia, santier aflat in gestiunea companiei Strabag. In ceea ce priveste Pasajul Oltenita, unde lucreaza grupul italian Itinera, se lucreaza la organizarea santierului, iar lucrarile sunt estimate sa inceapa in urmatoarele doua saptamani.
Mariana Ionita s-a declarat multumita si de evolutia lucrarilor la Pasajul Berceni si la tronsonul 2 din autostrada A0.
"In cazul A0, constructia a inceput acum 11 zile, in cazul Berceni acum doua saptamani. La Pasajul Berceni, stadiul fizic apare ca este 3%, dar eu nu cred ca este 3%, pare mai mare. Noi suntem foarte multumiti de modul in care lucreaza firma Selina. S-a mobilizat exemplar din primele zile. A primit autorizatia tot acum trei saptamani si ordinul de incepere a lucrarilor tot de doua saptamani. Pe tronsonul 2 al autostrazii A0, unde lucreaza o firma din Turcia, avem o surpriza placuta. Am avut un contract potrivit caruia antreprenorul trebuia in luna octombrie sa termine proiectarea. Am discutat cu dansii, pentru ca este o firma pentru prima data in Romania, si i-am rugat - si au fost foarte constructivi - sa identifice sectiunea pe care noi o aveam expropriata pe care s-o inceapa cu doua luni mai devreme, ca ei sa aiba timp sa se organizeze cu utilaje, sa-si caute subantreprenori. (...) In prima parte a lunii octombrie, vor primi autorizatie pentru tot tronsonul 2, lotul 2. Pentru lotul 1, miercuri ne-au predat proiectul tehnic, este in analiza la Unitatile de Implementare de Proiect si in Consiliului Tehnico-Economic al CNAIR si eu sper sa termine mai repede de octombrie proiectarea", a explicat Mariana Ionita.
In privinta stadiului fizic al Pasajului de la Domnesti sunt, insa, nemultumiri. "Aici este o nemultumire generala asupra stadiului acestei lucrari, care trebuia sa fie de mult terminata. Eu am gasit-o cu nimic pe ea. Am discutat cu firma Straco, cred ca ne-am vazut de vreo 20-30 de ori, atat pe Chetani, cat si aici. M-am vazut si cu potentialii subcontractanti ai lor, i-am convins sa intre ca si subcontractori si asa a inceput si acest santier", a mai spus Mariana Ionita.
Alte nemultumiri sunt legate de evolutia lucrarilor la sectiunea de centura care leaga DN2 cu autostrada Soarelui (A2). "Sunt si probleme care ni se datoreaza noua, companiei, si anume cele privind maturitatea documentatiei care se scoate la licitatie, adica nu au fost identificate toate utilitatile in mod corespunzator, si acum este o perioada in care antreprenorul trebuie sa le identifice in asa fel incat sa le mutam, dar in acelasi timp are si anumite zone unde ar putea avea un front de lucru mai mare si, din pacate, frontul de lucru nu este cel corespunzator. Se lucreaza doar in zona Pasajului Cernica, in asa fel incat stadiul fizic este de doar 2%. Ei ne-au promis ca undeva la inceput de octombrie vor incepe bine. Noi speram ca vom avea o toamna buna, ca sa ne permita - vara ne-a ajutat foarte mult, pacat ca nu am fost noi gata cu documentele mai devreme, ca sa fi inceput din primavara santierele cu adevarat", a subliniat sefa CNAIR.
In ceea ce priveste legatura DN7 - A1, Mariana Ionita a spus ca se face o expertiza tehnica in cursul acestei saptamani, urmand ca saptamana viitoare sa fie desemnat constructorul.