RO EN
Košík je prázdný

Lucrari de 200 milioane euro, dragaj de investitii in porturile maritime Constanta

Compania Nationala "Administratia Porturilor Maritime" (CNAPM) SA Constanta va investi circa 200 de milioane de euro (inclusiv TVA) pentru realizarea de lucrari de dragaj in porturile maritime din Constanta, Navodari, Limanu si Mangalia. Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, finantatorul proiectului, a deschis procedura de transparenta decizionala a procesului de elaborare a Hotararii de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii. Aceasta etapa este programata sa se incheie pe 30 ianuarie 2024.
Prin realizarea proiectului, adancimile senalelor de acces, ale bazinelor de manevra si ale bazinelor aferente danelor de operare vor fi aduse pana la cotele proiectate, conform adancimii de fundare a cheurilor respective, in scopul asigurarii conditiile necesare pentru operare. Se vor extinde zonele navigabile prin crearea de senale/ bazine in zonele care in prezent au adancimi naturale, imbunatatind astfel conditiile de navigatie, siguranta navigatiei si vor crea conditii pentru cresterea traficului de marfa, potrivit proiectului de act normativ.
Din valoarea totala a investitiei, de 1,06 milioane de lei (inclusiv TVA), valoarea lucrarilor de constructii + montaj este de 695 milioane de lei. In Zona Constanta a Portului Constanta, lucrarile de dragaj vor acoperi o suprafata de 268,06 hectare, in zona Midia acestea se vor desfasura pe 70,64 hectare, iar in Zona Mangalia, aria totala de dragaj ajunge la 61,88 hectare. Durata de executie a proiectului este de 30 de luni de la semnarea contractelor de lucrari.
Lucrarile se vor realiza cu tehnologie CSD (Cutter-suction Dredging). Pe toata perioada operatiunilor de dragaj, deplasarile cheurilor vor fi monitorizate topografic. Citirea zero pentru marcile topografice instalate pe cheuri se va efectua inainte de inceperea lucrarilor de dragaj, iar citirea finala se va efectua la minimum o luna dupa finalizarea operatiunilor de dragaj, respectiv inainte de expirarea perioadei de garantie a lucrarilor respective.
Inainte de realizarea operatiunilor de dragaj se va efectua o ridicare batimetrica in toate perimetrele de dragaj. La finalizarea operatiunilor de dragaj se vor efectua de asemenea masuratori batimetrice care sa confirme realizarea adancimilor prevazute in proiect. Calculul volumelor dragate se vor realiza si la faza de executie cu un software specializat. La urmatoarele faze de proiectare (PT+DE) executantul va detalia ipotezele de calcul pentru calculul volumelor de material ce urmeaza a fi dragat.
Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.
CNAPM Constanta administreaza infrastructura portuara din Portul Constanta (zona Constanta - cu o suprafata totala de 38,6 milioane mp, zona Midia - 8,2 milioane mp, zona Basarabi - 114.002 mp si zona Mangalia - 1,87 milioane mp) si din Portul Tomis (suprafata totala de 220.265 mp).

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter