Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anuntat miercuri aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru dezvoltarea infrastructurii Portului Braila, danele 26 si 27, o investitie in valoare de 126,824 milioane de lei.
"Am aprobat astazi in sedinta de Guvern indicatorii tehnico-economici pentru dezvoltarea infrastructurii Portului Braila (danele 26 si 27). Pentru derularea acestui proiect a fost realizat un studiu de fezabilitate din care a rezultat ca sunt necesare urmatoarele lucrari: constructia unor cheuri verticale tip estacada, cu o lungime totala de 350 metri liniari pentru danele 26 si 27, reabilitarea drumului de utilitate publica 4, care asigura accesul la aceste dane, dezvoltarea si modernizarea retelelor de curent electric, iluminatului pe dane si pe drumurile de utilitate publica, alimentarea cu apa potabila a navelor si a consumatorilor portuari, retelelor de canalizare pluviala", a scris Grindeanu pe Facebook.
Potrivit sursei citate, valoarea investitiei este 126,824 milioane lei (cu TVA), iar fondurile sunt alocate prin POIM 2014-2020 si din surse proprii ale Companiei Nationale Administratia Porturilor Dunarii Maritime - S.A. Galati. Durata de executie a proiectului este de 19 luni.
Grindeanu a subliniat ca in prezent sunt in derulare lucrari de modernizare a danelor 31-38, situate in incinta bazinului portuar (docuri), in valoare de 127,13 milioane lei.
"Portul Braila este unul dintre cele mai mari porturi romanesti de pe sectorul Dunarii cu caracter maritim si este inclus in reteaua TEN-T globala, insa o mare parte din constructiile existente sunt mai vechi de 80 de ani. Acest port are 44 dane (5.069 metri liniari de cheuri de Acostare), din care 27 de dane (in lungime de 3.654 metri liniari) sunt in administrarea Companiei Nationale Administratia Porturilor Dunarii Maritime - S.A. Galati (APDM)", a mentionat el pe reteaua de socializare.
In opinia sa, prin Masterplanul General de Transport al Romaniei s-a stabilit ca trebuie luate o serie de masuri pentru functionarea optima a portului Braila, respectiv modernizarea danelor, descongestionarea drumurilor si liniilor de cale ferata din port, reabilitarea drumului de acces din nordul portului, imbunatatirea semnalizarii, cresterea gradului de interoperabilitate cu celelalte moduri de transport.