Pana la data de 29 ianuarie a.c., toate persoanele fizice sau juridice interesate de proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investitii „Platforma multimodala Galati – inlaturarea blocajelor majore prin modernizarea infrastructurii existente si asigurarea conexiunilor lipsa pentru reteaua centrala Rin – Dunare/Alpi” pot transmite observatii si propuneri Ministerului Transporturilor (MT), in cadrul procedurii de consultare publica.
Potrivit oficialilor MT, proiectul „Platforma multimodala Galati – inlaturarea blocajelor majore prin modernizarea infrastructurii existente si asigurarea conexiunilor lipsa pentru reteaua central Rin-Dunare/Alpi” este un proiect pre-identificat pe Coridorul Rin-Dunare si inclus in anexa a II-a la Regulamentul CEF nr. 1316/2013, care se adreseaza primei prioritati a FO1 corespunzatoare Apelului de Coeziune Transport CEF 2015 – „Proiecte pre-identificate pe coridoarele retelei centrale (cai ferate, cai navigabile interioare, drumuri, porturi maritime si interioare” si nominalizat in Lista Proiectelor Eligibile POIM 2014-2020 din Anexa 8. Ghidul Solicitantului, inclus in Master Planul General de Transport. In anexa la proiectul de HG, in care figureaza indicatorii tehnico-economici ai investitiei, se arata ca valoarea totala a proiectului insumeaza circa 416,8 milioane de lei (inclusiv TVA), din care 296,8 milioane de lei (inclusiv TVA) reprezinta contravaloarea lucrarilor de constructii-montaj. Finantarea obiectivului de investitii se face din fonduri europene externe nerambursabile, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF Transport), Programul Operational Infrastructura Mare (POIM 2014-2020), de la bugetul de stat, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii, precum si din fonduri private.
Conform analizelor efectuate, s-a stabilit ca platforma sa fie amplasata in Portul Bazinul Nou Galati, afectand infrastructura portuara administrata de CN APDM SA Galati, precum si constructiile aflate in proprietatea companiilor Port Bazinul SA Galati si Metal Trade International Galati, acestea devenind astfel beneficiari ai proiectului. In acest sens, dupa cum informeaza oficialii MT, pentru realizarea investitiei, a fost necesara reglementarea modalitatii de cooperare pentru pregatirea si depunerea cererii de finantare, semnarea contractului de finantare si implementarea proiectului, in acest sens semnandu-se in anul 2014 acordul de cooperare intre cele trei institutii.
Terenul si acvatoriul portuar care vor suferi modificari ca urmare a investitiei apartin domeniului public al statului si se afla in administrarea Ministerului Transporturilor si in concesiunea CN APDM SA Galati. In urma realizarii investitiilor propuse, suprafata acvatoriului portuar ce face obiectul concesiunii se va diminua cu suprafata aferenta lucrarilor de cheu/dana, iar suprafata aferenta cheurilor/danelor va creste in aceeasi masura.
Zona vizata pentru implementarea proiectului este inclusa in intravilanul municipiului Galati, necesitatea realizarii obiectivului fiind stabilita ca urmare a concluziilor studiilor efectuate privind prognoza de trafic pana in anul 2020, din care a rezultat o tendinta de crestere a volumului de marfuri care vor fi tranzitate prin Portul Galati, informeaza, de asemenea, oficialii ministerului de resort. Pentru a descarca nota de fundamentare si proiectul de HG, cu anexa, click aici!