Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a demarat procedurile pentru atribuirea contractului ce prevede revizuirea studiului de fezabilitate (SF) si elaborarea proiectului tehnic (PT) al autostrazii Targu Neamt - Iasi - Ungheni. Documentatia a fost trimisa catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP), care are la dispozitie zece zile lucratoare pentru verificarea acesteia.
La finele lunii octombrie a.c., CNAIR a publicat in cadrul SEAP si se afla in curs de verificare de catre ANAP documentatiile pentru elaborarea SF si PT pentru drumurile de mare viteza Ploiesti - Buzau, Bacau - Focsani si Focsani - Bacau.
Documentatia ce prevede elaborarea SF si PT pentru drumul de mare viteza Bacau - Pascani a fost transmisa catre SEAP la inceputul lunii noiembrie 2016, in prezent fiind in verificare la ANAP.
Totodata, in prima parte a lunii octombrie 2016 CNAIR a demarat procedurile pentru achizitia publica a contractului de elaborare a SF si PT pentru drumul expres de legatura dintre autostrada A3 si Aeroportul Henri Coanda, din Otopeni. Documentatia a fost, apoi, retransmisa in SEAP pe 3 noiembrie a.c., in prezent fiind in curs de verificare de catre ANAP.
Toate aceste proiecte noi vor fi licitate pentru SF, PT si emiterea autorizatiei de construire astfel incat proiectantul sa aleaga o solutie cat mai buna fara sa tina cont de eventualele constrangeri din partea antreprenorului, care ar avea ca rezultat adoptarea unor solutii tehnice ieftine (pretul cel mai scazut).
Penalitati de 75 milioane de lei pentru intarzierile in constructia autostrazii Suplacu de Barcau - Bors
Avand in vedere intarzierile inregistrate la lucrarile de executie a tronsonului Suplacu de Barcau - Bors (parte a Autostrazii Transilvania), CNAIR SA a emis penalitati in valoare de 75 milioane de lei si intentioneaza sa rezilieze contractul, luand in calcul si reluarea licitatiei pentru selectia altui constructor, pentru ca acest obiectiv sa poata fi definitivat. Antreprenorul general al lucrarilor respective este reprezentat de asocierea Corsan - Corviam Construccion SA & Consinit & Road Consulting & Design Solution & Via Design.
"De la emiterea ordinului de incepere a lucrarilor (iunie 2015), pentru executia lucrarilor aferente autostrazii Suplacu de Barcau - Bors, CNAIR a solicitat antreprenorului sa-si indeplineasca obligatiile contractuale, urmarind in paralel activitatea desfasurata pe santier. In toata aceasta perioada, constructorul si-a demonstrat incapacitatea indeplinirii obligatiilor contractuale prin lipsa de mobilizare in vederea finalizarii lucrarilor la acest obiectiv. In consecinta, firma constructoare, demonstrand ca este in incapacitate financiara si organizatorica, a transmis o notificare companiei de drumuri, prin care solicita rezilierea contractului. Avand in vedere situatia existenta, pentru ca acest proiect sa poata fi definitivat, singura optiune pe care o poate lua compania este aceea de a rezilia actualul contract si de a relicita proiectul", se arata intr-un comunicat CNAIR.
Tronsonul de autostrada Suplacu de Barcau - Bors are o lungime de 60,25 km, valoarea contractului atribuit asocierii spaniole fiind de circa 701 milioane de lei (fara TVA).
Stadiile de executie pe santierul autostrazii Lugoj-Deva
Pe santierul Lotului al doilea autostrazii Lugoj-Deva (28 km) s-au realizat, pana in acest moment, circa 52% din lucrari, in decembrie 2016 urmand a fi inaugurati primii 15 km ai acestui drum. Pe ceilalti 13 km vor continua lucrarile. Astfel, conform CNAIR SA, se va putea circula neintrerupt pe autostrada din dreptul localitatii Margina (judetul Timis) pana la Vama Nadlac. Pe Lotul al treilea (21 km), executia lucrarilor s-a realizat in proportie de peste 70%, iar pe Lotul al patrulea (22 km), progresul fizic este de aproape 50%. "Constat un progres notabil, de la ultima mea vizita, pe aceste santiere. Antreprenorii au inteles mesajul meu, iar faptul ca 15 km vor fi definitivati pana in decembrie 2016 este o dovada clara a acestei mobilizari", a declarat Sorin Buse, ministrul Transporturilor.
Planuri pentru constructia soselelor de centura Timisoara si Arad
Constructia soselei de centura din zona de sud a municipiului Timisoara va incepe in anul 2018, urmand a fi definitivate pana la finalul anului 2019, potrivit unei declaratii a ministrului Transporturilor, cu prilejul unei vizite la Timisoara. Pentru realizarea investitiei, vor fi accesate fonduri europene, suma totala a proiectului si traseul viitoarei sosele urmand a fi stabilite cu exactitate dupa revizuirea SF.
Totodata, la Primaria Arad, ministrul Transporturilor a semnat un protocol prin care CNAIR preda municipalitatii SF pentru centura de sud-est a orasului. Proiectul este inclus spre finantare prin Programul Operational Regional (POR), prin coordonarea Consiliului Judetean Arad. De asemenea, au fost discutate si solutiile pentru finalizarea celor doua pasaje peste calea ferata, a caror executie a fost suspendata de mai multi ani. "Avem ocazia de a rezolva o problema foarte importanta aici, la Arad, cea a pasajelor peste calea ferata. CNAIR isi asuma constructia unuia dintre acestea in regie proprie. Astfel, in martie - aprilie 2017, imediat ce va incepe sezonul de lucru, vor demara si lucrarile, ce vor fi terminate in maximum patru luni. De asemenea, licitatia pentru constructia celuilalt pasaj va fi lansata luna aceasta, iar atribuirea se va face in iarna, astfel ca lucrarile vor putea incepe, de asemenea, in martie - aprilie 2017. Executia acestuia va dura aproximativ 8-9 luni, asadar, pana la finalul lui 2017 vor fi gata ambele pasaje", a precizat ministrul Sorin Buse.