Timisoara ar putea avea centura feroviara, care sa scoata traficul de marfa din centrul orasului. Consiliul Judetean a lansat deja licitatia publica pentru serviciile de realizare a studiului de fezabilitate. Mai exact, CJ Timis isi propune sa realizeze un traseu de cale ferata cu racord la magistrala la Remetea Mare, trecand prin Ghiroda, Giarmata, Pischia, Sanandrei si racord la linia Ronat - Arad.
Valoarea estimata a contractului conform studiului de piata realizat este de 9.800.000 lei, la care se adauga 2.352.000 lei TVA, valoarea totala fiind de 12.152.000 lei cu TVA, din care 800.000 pentru anul 2022.
Pentru aceasta investitie exista un studiu de prefezabilitate din 2009, insa, acum, in contextul lucrarilor la calea ferata pe culoarul pan-european IV, s-a repus pe tapet ideea realizarii unei centuri feroviare. Studiul de fezabilitate, scos la licitatie, este menit a stabili culoarul final, cat si valoarea investitiei.
Firmele interesate de realizarea documentatiei pot depune oferte pana pe 20 iulie. Castigatorul licitatiei va avea la dispozitie 12 luni pentru predarea studiului de fezabilitate.
Realizarea unei centuri feroviare, in special pentru transportul de marfa, avand in vedere si interconectarea Aeroportului International Traian Vuia cu magistrala 900, contribuie la eliminarea blocajelor si a disconfortului creat de traversarea trenurilor de marfa prin centrul Timisoarei. Magistrala 900 de cale ferata, al carui traseu este Bucuresti Nord - Rosiori - Craiova - Filiasi - Caransebes - Timisoara Nord, strabate teritoriul judetului pe relatia Lugoj - Timisoara. Aceasta face parte din Coridorul IV Pan European.
Ca politica de transport alternativ, in conditiile cresterii traficului rutier, transportul pe calea ferata reprezinta un segment foarte important atat pentru dezvoltarea teritoriilor, cat si pentru economia zonei.