RO EN
Košík je prázdný

CFR va finaliza in 2023 modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti-Giurgiu

Finalizarea in termen a reconstructiei podului feroviar de la Gradistea si reluarea circulatiei trenurilor pe ruta directa Bucuresti - Giurgiu reprezinta prioritati pentru CFR SA in anul 2023, a declarat directorul general al companiei, Ion Simu Alexandru, aflat in vizita tehnica pe santierul feroviar dintre Vidra si Comana.
"De 17 ani, lipsa acestui pod a privat mii de calatori de un mijloc de transport direct intre Bucuresti - Gradistea - Giurgiu. Dupa prabusirea podului de la Gradistea, in anul 2005, trenurile au fost redirectionate prin Videle, un traseu de 118 km, in loc de 74 km, daca ar fi circulat pe ruta initiala, ceea ce a condus automat la pierderea unui numar insemnat de calatori, dar si dezavantaje pentru traficul de marfa, deoarece retrasarea graficului de circulatie pe ruta alternativa, prin Videle, a impus costuri suplimentare de transport si durata mai mare de circulatie. Imi doresc si sper ca ritmul de lucru si progresul de executie, inregistrate pe santierul feroviar dintre Vidra si Comana, sa fie mentinute in acest trend ascendent, iar de anul viitor, prin redeschiderea circulatiei pe noul pod feroviar de la Gradistea, ruta Bucuresti - Giurgiu sa redevina o alternativa avantajoasa de transport, atat pentru calatori si navetisti, dar si pentru transportatorii de marfuri, pe care vrem sa-i atragem din zona rutiera, pe calea ferata", a afirmat seful CFR SA, conform unei postari pe Facebook.
Potrivit acestuia, in 2023 compania are ca target lansarea licitatiei pentru modernizarea liniei de cale ferata pe tronsonul Bucuresti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontiera - Lotul II, un proiect in valoare de 4 miliarde de lei, care va fi finantat din fonduri nerambursabile. Acesta prevede nu doar modernizarea liniei pentru cresterea vitezei de circulatie la 120 km/h, dar si electrificarea liniei, implementarea sistemelor de centralizare electronica, inclusiv sistem ERTMS nivel 2.
"Studiul de fezabilitate pentru Lotul II va fi finalizat pana in decembrie 2022, iar anul viitor va fi lansata licitatia pentru proiectare si executie a lucrarilor de modernizare a liniei de cale ferata, care asigura legatura directa intre Bucuresti - via Gradistea - Ruse, prin frontiera sudica", a adaugat directorul general al CFR SA.
Contractul pentru elaborarea proiectului tehnic si executia lucrarilor la Lotul I "Redeschiderea circulatiei feroviare pe podul CF peste raul Arges, intre Vidra si Comana", inclusiv lucrari conexe pe intregul traseu Bucuresti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Nord Frontiera, a fost semnat in decembrie 2020 cu Porr Construct. Stadiul de executie este de 32,4%, iar termenul de finalizare este 2023.
La Lotul II "Modernizarea liniei de cale ferata pe tronsonul Bucuresti Nord-Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontiera" studiul de fezabilitate se afla intr-un stadiu de elaborare de 96%, iar termenul de finalizare este decembrie 2022. Acesta vizeaza modernizarea liniei pe intregul traseu, electrificarea si implementarea sistemelor de centralizare electronica (ERTMS nivel 2). Proiectant este Baicons Impex - Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter