Podul suspendat de la Braila, construit de asocierea italiano-japoneza WeBuild - IHI Infrastructure Systems, a fost inaugurat ieri, in urma unei investitii de peste 2,6 miliarde lei. Cu o lungime de aproape 2 km, podul este cel mai mare din Romania si al doilea cel mai lung pod suspendat din Europa continentala. Podul si unele parti ale drumurilor de acces sunt functionale de ieri, in vreme ce constructia restului de drumuri de acces se preconizeaza ca va fi terminata pana la finalul anului 2023.
"Este inca o realizare foarte importanta pentru compania WeBuild. In istoria noastra am construit peste 1.000 km de poduri in intreaga lume. In prezent, lucram in 64 de tari si avem peste 19.500 de angajati si credem ca sa construim poduri este intotdeauna frumos, pentru ca aducem oamenii impreuna si le facem vietile mai usoare. Am reusit sa facem ca Dunarea sa fie traversata in doua minute", a declarat Pietro Salini, director executiv Webuild.
Compania italiana WeBuild mai are contractate in Romania 6 proiecte de medernizare de cai ferate si 3 pentru constructia de autostrazi.
Noul pod construit leaga judetele Braila si Tulcea, dar asigura si legatura dintre provinciile Muntenia, Dobrogea si Moldova. Obiectivul are trei deschideri: una principala (de 1.120 de metri) si doua laterale, una de 489,6 m pe malul de la Braila si cealalta de 364,6 m pe cel din Tulcea. De o parte si de alta sunt prevazute doua viaducte de acces, cu o lungime de cate 110 m fiecare. Pilonii de sustinere au o inaltime de 192,64 m, iar baza acestora este ingropata 40 m in pamant. Pilonii au fost construiti in sistem continuu, iar cofrarea a fost ghidata cu laser. Cablurile de sustinere sunt realizate din fir de otel, cu o lungime totala de 81.000 km. Puse la cap la cap, firele ar inconjura planeta de doua ori. Greutatea totala a cablurilor de sustinere 6.700 tone, fiecare cablu avand un diametru de 60 cm. Suprafata de rulare are o latime de 31,7 metri, cu patru benzi a cate 3,5 m fiecare, iar pe fiecare sens exista trotuar si pista de biciclete. Gabaritul pe verticala este de 38 m de la nivelul maxim de inundatie.
Puntea podului este formata din 86 de segmente, fiecare cantarind in medie 260 de tone, produse la o fabrica din apropiere detinuta de compania italiana Fincantieri. Pentru constructia structurii s-au folosit 21.000 de tone de otel si aproximativ 12.000 mc de beton armat.
La constructia podului au participat peste 1.350 de persoane si 100 de furnizori directi.
Drumul principal va avea doua benzi pe sens si va lega judetele Braila si Tulcea, iar drumul de legatura spre Macin va avea o banda pe sens, in lungime de 4,3 km. In rest, vor fi realizate intersectii giratorii, 33 de poduri, podete, pasaje si o statie de taxare.
Constructia este cuprinsa in Masterplanul General de Transporti si face parte din Drumul Expres Buzau - Braila - Tulcea - Constanta.