Autostrada Sibiu-Fagaras va avea o lungime de 68 km, o latime de 26 de metri si o valoare totala de investitie de 8,4 miliarde lei (circa 1,7 miliarde euro), inclusiv TVA, potrivit indicatorilor tehnico-economici ai proiectului, aflati in consultare publica. Finantarea investitiei se realizeaza din fonduri externe nerambursabile si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii (MTI), in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.
Noul drum de mare viteza va traversa localitatile Avrig, Talmaciu, Boita, Turnu Rosu, Racovita, Porumbacu de Jos, Carta si Arpasu de Jos, din judetul Sibiu, dar si localitatile Fagaras, Mandra, Beclean, Recea, Voila, Dragus, Vistea si Ucea, din judetul Brasov.
Traseul in plan are lungimea de 68,05 km, si este impartit in 4 tronsoane:
- Tronsonul 1 - km 0+000 - km 14+253 (lungime = 14,25 km), intre Boita (Autostrada Sibiu-Pitesti) si Avrig-Marsa (DJ105G);
- Tronsonul 2 - km 14+253 - km 34+175 (lungime = 19,92 km), intre Avrig-Marsa (DJ105G) si Arpasu de Jos (DN1);
- Tronsonul 3 - km 34+175 - km 51+785 (lungime = 17,61 km), intre Arpasu de Jos (DN1) si Sambata de Sus (DJ 105B);
- Tronsonul 4 - km 51+785 - km 68+050 (lungime = 16,26 km), intre Sambata de Sus (DJ 105B) si municipiul Fagaras / drum de legatura cu DN1.
Pe traseul viitoarei autostrazi Sibiu-Fagaras sunt prevazut sapte noduri rutiere, 102 poduri si pasaje, precum si doua centre de intretinere si coordonare si patru spatii de servicii. Durata de utilizare prevazuta pentru cele 102 poduri si pasaje este de 100 de ani.