RO EN
Košík je prázdný

AIHCB: Plan de investitii de 1,33 miliarde euro in extinderea aeroportului din Otopeni

Pana la finalul acestui deceniu, Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti (AIHCB) va benefica de investitii de peste 1,33 miliarde euro in modernizare si extindere. Proiecte cu o valoare totala de peste 2,5 miliarde lei (500 de milioane de euro) vor fi implementate pana la finalul anului 2027, in modernizarea, extinderea si cresterea capacitatii operationale a aeroportului existent, in timp ce aproape 800 de milioane de euro vor fi alocati ulterior, pentru constructia unui nou terminal al AIHCB, proiect ce va fi derulat pe o perioada de 5 ani, dupa cel mai probabil dupa finalizarea lucrarilor de modernizare si extindere a capacitatii actuale.
Potrivit planului de investitii al AIHCB, in acest moment se afla in derulare lucrari de crestere a capacitatii operationale a infrastructurii AIHCB (etapa I), cu o valoare totala de 308 milioane de lei. Pana la finalul anului 2024 vor fi realizate lucrari de reparatii capitale si modernizare la caile de rulare November, Papa, Victor, Whiskey, Charlie si Oscar, va fi inlocuit sistemul de balizaj al aeroportului si vir fi realizate lucrari de modernizare la Platforma 2 si extinderea acesteia pana la calea de rulare Delta. In paralel, se executa lucrari de extindere a Platformei 1 de stationare a aeronavelor, investitie de 21,1 milioane de lei. Totdata, a fost asigurata finantarea pentru proiectul de modernizare si inlocuire a puntilor de imbarcare, in valoare de 24,3 milioane de lei, lucrarile urmand a fi demarate dupa stabilirea constructorului.
In etapa a doua de crestere a capacitatii operationale a infrastructurii AIHCB sunt prevazute, pana la finalul anului 2027, lucrari de reparatii capitale/ modernizare a cailor de rulare Alpha, Bravo si Golf, precum si modernizarea si extinderea Platformelor 1 si 2, spre sud - pana la calea de rulare Bravo si spre est - pana la calea de rulare Delta. Valoarea totala a acestor lucrari este de 801 milioane de lei.
 
 
Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAB) va elabora proiectul investitiei pentru infrastructura (structuri rutiere) si vor fi initiate, in curand, procedurile de achizitie pentru lucrarile de proiectare si executie.
Cresterea capacitatii operationale a infrastructurii AIHCB (etapa III), cu o valoare de 834,6 milioane de lei, prevede prelungirea caii de rulare Bravo in paralel cu pista 08R-26L, intre calea de rulare Delta si pragul 26L, precum si racordul cu calea de rulare Delta. De asemenea, va fi realizata o platforma pentru degivrarea si anti-givrarea aeronavelor la capetele 08R si 26L ale pistei. Lucrarile sunt programate a fi incheiate pana la finalul anului 2028, finantarea urmand a fi asigurata din surse proprii CNAB si un credit bancar suportat din surse proprii. In acest moment, proiectul se afla in etapa finala a elaborarii studiului de fezabilitate.
 
 
Noi parcari, cu 3.300 de locuri, statie de epurare si parc fotovoltaic
Investitiile prevazute in cadrul AIHCB includ si constructia de parcari supraetajate (P+2E). Investitii totale de peste 265 milioane de lei sunt prevazute pentru constructia a 4 parcari, cu un numar total de aproape 3.300 de locuri, pana la finalul anului 2025. 
Totdata, sunt prevazute lucrari de modernizare a terminalelor AIHCB, care vor include reamenajarea interioara a zonei publice, terminale de sosiri si plecari (139 milioane de lei), modernizarea benzilor de bagaje plecari internationale (31,2 milioane de euro), modernizarea echipamentelor de procesare a bagajelor de cala pe fluxul de sosiri (3,2 milioane euro), constructia unei statii de epurare (108 milioane de lei), precum si instalarea de panouri fotovoltaice pe o suprafata de circa 70 ha si lucrari de racordare la Uzina electrica (4,5 milioane euro).
 
 
Circa 800 milioane de euro in constructia unui nou terminal
Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la AIHCB include si dezvoltarea unui nou terminal, cu o valoare totala a investitiei de 797 milioane de euro. Durata de realizare a proiectului este de 5 ani. In aceasta perioada se afla in derulare contractul pentru actualizarea documentatiei necesare in vederea obtinerii finantarii si continuarea implementarii proiectului. Noul terminal va fi dezvoltat in 3 etape, in urma carora vor rezulta constructii cu o suprafata totala de 200.000 mp, 50 de porti de imbarcare (26 porti de contact si 24 porti autobuze), circa 1,3 milioane mp de platforme (inclusiv 112 pozitii noi pentru parcarea aeronavelor), 532.000 mp de sisteme de cai de rulare, parcari multietajate cu 16.000 de locuri, un centru termic cu uzina electrica (2.000 mp), centrala termica (1.000 mp), statie de pompare a apelor uzate (200 mp) si rezervoare (900 mc), o remiza de pompieri (2.400 mp) si utilitati. Etapa I a proiectului prevede investitii totale de 475,3 milioane de euro, inclusiv constructia terminalului de pasageri (151,3 milioane de euro), platforma (87,9 milioane de euro), sistemul de cai de rulare (36,2 milioane de euro), drumuri de acces (35,5 milioane de euro), parcari (47,5 milioane de euro), infrastructura auxiliara (21,1 milioane de euro) si alte facilitati si zone comerciale complementare.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter