Lucrarile la soseaua diametrala care face legatura dintre strazile Buzesti si Berzei din Bucuresti vor fi reluate partial, la profilul stabilit de proiectant, urmand a fi reinitiate numai in zonele in care este permis de legislatia in vigoare. Reprezentantii Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului (MDRT), cei ai Primariei Generale a Municipiului Bucuresti (PMB), ai Inspectoratului de Stat in Constructii (ISC) si ai asociatiei Platforma pentru Bucuresti au decis, in cadrul unei dezbateri publice, deblocarea proiectului respectiv. "A fost facut un prim pas inspre un acord al tuturor partilor, pentru a gasi o solutie, nu numai pentru realizarea unui drum, ci pentru a genera spatii publice de calitate pe temen mediu si lung. Totodata, am convenit asupra necesitatii realizarii unui cadru legislativ foarte clar, pentru a sti exact cum trebuie procedat in momentul in care se initiaza si se implementeaza un astfel de proiect de importanta majora", a declarat Elena Udrea, ministrul Dezvoltarii si Turismului. Totodata, in urma discutiilor s-a hotarat ca zona din fata Halei Matache sa fie studiata pentru modificarea solutiei actuale de circulatie, cu scopul evitarii demolarii sau mutarii monumentului, fiind solicitata identificarea unei solutii cat mai urgent. Astfel, PMB va organiza, cu sprijinul MDRT, al Ordinului Arhitectilor din Romania si Registrului Urbanistilor din Romania, un concurs de solutii pentru Hala Matache si zona in care s-au realizat lucrari de demolare si care se afla, in prezent, in proprietatea PMB. Totodata, autoritatile vor realiza un studiu privind regenerarea integrata a regiunii Gara de Nord - Matache - Calea Victoriei. In vederea monitorizarii evolutiei proiectului, se va forma un grup de lucru alcatuit din reprezentanti ai institutiilor publice, ai asociatiilor profesionale si organizatiilor non-guvernamentale, care va avea intalniri bilunare.
Tronsonul Buzesti-Berzei face parte din proiectul de executie a B-dului Uranus, cunoscut sub numele „diametrala Nord-Sud”, ce va face legatura intre Pietele Victoriei si Progresul. Traseul soselei are o lungime totala de 12,5 km. Consortiul contractat pentru executia lucrarilor este constituit din companiile Tehnologica Radion, SCT SA si Euroconstruct '98, iar planurile tehnice initiale au fost elaborate de firmele Via Proiect si Urban Grup Proiect. Informatii suplimentare, la www.pmb.ro