RO EN
Košík je prázdný

LICITATIE elaborare documentatie pentru Centura ocolitoare a localitatii Biharia

Primarul Ilie Bolojan, alaturi de primarul comunei Biharia, doamna Nagy Gizella, au intr-o conferinta de presa, stadiul proiectului la drumul de legatura centura Oradea - autostrada Transilvania si lansarea procedurii de achizitie publica a elaborarii documentatiei tehnice pentru centura ocolitoare a localitatii Biharia. La conferinta a participat si domnul Adrian Foghis, directorul Zonei Metropolitane Oradea.
In deschiderea conferintei, primarul Ilie Bolojan a multumit doamnei primar si Consiliului Local Biharia pentru eforturile depuse in ceea ce priveste procedura de expropriere necesara pentru relocarea nodului rutier Oradea, a spatiului de parcare si servicii publice si pentru racordurile la autostrada.
„Am aprobat indicatorii pentru actualizare SF-ului drumului de legatura de la centura Oradea la A3, iar zilele trecute am predat CNAIR documentatia actualizata, urmand o perioada de verificari. Daca toate lucrurile vor fi in buna regula, atunci acest proiect foarte important pentru orasul Oradea si pentru intreaga Zona Metropolitana, urmeaza sa parcurga procedura de avizare standard: comisii tehnico-economice ale Ministerului Transporturilor/CNAIR, comisia interministeriala si aprobarea indicatorilor prin Hotarare de Guvern. In perioada urmatoare, dupa finalizarea acestor masuri administrative, se va porni si procedura de licitatie pentru contractarea lucrarilor de racordare la A3. Sper ca anul viitor, odata cu inceperea lucrarilor la autostrada Transilvania, sa inceapa si aceasta lucrare pentru legatura nodului rutier Oradea, in asa fel incat sa se finalizeze in paralel, si circulatia in zona sa fie mult usurata", a spus primarul Oradiei.
Legat de necesitatea realizarii centurii ocolitoare a comunei Biharia, primarul comunei Biharia, doamna Nagy Gizella, a prezentat pe scurt conditiile actuale in ceea ce priveste circulatia rutiera in Biharia. Comuna este strabatuta de DN19 pe o lungime de 4 kilometri, iar realizarea acestui proiect este o oportunitate pentru comuna Biharia, pentru a imbunatati viata locuitorilor comunei prin eliminarea traficului greu din localitate.
„Din partea Consiliului Local Biharia am avut o intelegere si o colaborare cu Zona Metropolitana si Primaria Oradea. Toate Hotararile de Consiliu Local in acest sens au trecut de la bun inceput si ne-am bucurat ca intr-adevar cineva vine sa ne ajute si vrea sa ne usureze un pic viata", a spus doamna primar Nagy Gizella.
Descrierea obiectivului de investitii centura ocolitoare a localitatii Biharia
Centura ocolitoare a localitatii Biharia reprezinta o alternativa la DN 19 Oradea-Satu Mare, degrevand comuna Biharia de congestionarea traficului in interiorul localitatii. DN 19 reprezinta si calea de acces catre viitorul nod rutier Biharia al autostrazii Transilvania, ceea ce va genera congestii majore de trafic pe ruta actuala care traverseaza localitatea Biharia. La aceasta se adauga si traficul rezultat de pe relatia DN 19E spre DN 19, din directia localiatilor Salard, Chiribis si Marghita.
Lungimea drumului de centura propus este de aproximativ 5,56 km, avand punctul de intrare si iesire a centurii in DN 19 Oradea - Satu Mare. Drumul propus va ocoli localitatea Biharia prin partea sa estica, pe un traseu partial paralel cu traseul drumului national DN 19, pe directia nord - sud.
Se va prevedea o platforma de drum de cel putin 10,00 m, cu benzi de incadrare de minim 75 cm. Latimea benzilor de circulatie va fi de de 7,00m (2 x 3,50 m). Traseul drumului va fi insotit de o pista de biciclete cu doua sensuri de mers, cu latimea de 3,00 m, scoasa in afara platformei drumului, de care este despartita de santul lateral al drumului.
„Acest drum de doua benzi il estimam la o valoare de aproximativ 5 milioane de euro, plus TVA, la care se vor adauga sumele necesare exproprierii terenurilor. Estimam ca am putea creste valoarea cu inca 10% pentru a expropria toti proprietarii. Vom cauta o formula de finantare din bani europeni in cursul anului urmator sau din alte finantari, de exemplu in parteneriat cu Compania de Drumuri. In cazul in care nici una dintre aceste variante nu va fi fezabila, am convenit cu doamna primar ca din anul 2020 cel mai tarziu, cu sustinere din bugetele celor doua localitati, deci din bugetele locale, sa realizam din surse proprii, dupa modelul Oradea-Sintandrei, aceasta centura a comunei Biharia, in asa fel incat de la data inceperii lucrarilor in maximum un an de zile aceasta lucrare sa fie finalizata. Prin urmare, pana la sfarsitul acestui an va fi finalizat studiul de fezabilitate. Acest studiu, odata finalizat, il vom aproba in cele doua Consilii Locale ale UAT Biharia si Oradea, precum si in Comitetul Director al Zonei Metropolitane, unde deja avem o aprobare pentru a demara acest proiect", a explicat primarul Ilie Bolojan.
Tipul de trafic asteptat pe acest drum este unul greu, avand in vedere ca pe tronsoanele de drum national actuale ce se deviaza in afara localitatii nu se va mai permite traficul greu de tranzit. Limita de viteza reglementata pe drum va fi de 70km/ora.
Cele 3 intersectii ale drumului de centura cu drumurile nationale (intersectia de inceput cu DN19, dinspre Oradea, intersectia cu DN19E dinspre Cauaceu si intersectia de sfarsit cu DN19 spre Satu Nou) se vor amenaja ca intersectii giratorii de marime medie, cu raza insulei centrale de 15,00 m.
Pe toata lungimea sa drumul de centura va fi iluminat printr-o retea propusa de iluminat public, dotata cu becuri LED. Stalpii vor fi dotati cu cate doua console si doua corpuri de iluminat: un corp pentru iluminarea drumului si un corp pentru iluminarea pistei de biciclete.
„Pe acest traseu traficul este aglomerat, practic intre 12.000 si 14.000 de masini traverseaza zilnic Biharia in 24 de ore. Este nevoie sa crestem bazinele de recrutare din comunele limitrofe, iar noi avem si un interes strategic ca oamenii sa ajunga cat mai facil in Oradea, pentru ca in acest fel vom gasi forta de munca. In situatia in care realizam aceasta centura ocolitoare a localitatii Biharia, in mod cert traficul se va imparti intre cele 2 axe de conectivitate: masinile mici vor trece in continuare prin localitate, iar traficul de tranzit si masinile mari vor folosi aceasta centura ocolitoare si toata lumea va avea de castigat", a adaugat primarul Ilie Bolojan.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter