RO EN
Košík je prázdný

EREN Cons, liderul asocierii care va construi park&ride-ul Bartolomeu, din Brasov

In urma unei proceduri de achizitie, primaria a desemnat castigatorul licitatiei de executie a lucrarilor pentru obiectivul de investitii “Construire Park&Ride* - Bartolomeu“. Prima parcare in sistem park&ride care deserveste municipiul Brasov va fi construita de catre Eren Cons impreuna cu: Capabil, Metal Hammer BAU, Termoprot, Logosol Rent, Hardinstal Consulting - subcontractanti si terti, Studio Art Construct, subcontractant.
Dupa perioada de depunere a contestatiilor, se va putea semna contractul si vor incepe lucrarile de construire.
Acest proiect face parte din strategia municipalitatii de tranzitie spre o mobilitate a cetatenilor, in detrimentul mobilitatii autoturismelor.
Parcarea multietajata va fi construita in partea dreapta a terminalului RAT din Bartolomeu, in apropierea viitoarei Sali Polivalente, va avea 4 niveluri si peste 700 de locuri de parcare. Valoarea ofertei este de peste 85 de milioane de lei, fara TVA.
„Unul dintre obiectivele noastre este de a face Brasovul un oras mai prietenos cu cetatenii sai. De aceea, proiectele noastre de transformare a Brasovului in capitala verde a Romaniei sunt gandite in aceasta directie. Un oras verde inseamna un oras cu un aer mai curat, un oras gandit pentru oameni, nu pentru masini. Multe dintre proiectele noastre vizeaza zona de mobilitate, de la transport in comun 100% verde, la benzi dedicate, piste pentru biciclete sau zone pietonale. Dar pentru a le putea cere brasovenilor, locuitorilor din zona metropolitana sau turistilor sa nu circule cu autoturismele proprii trebuie sa le oferim alternative de transport. Municipalitatea a accesat sute de milioane de lei, din fonduri nerambursabile, pentru a putea oferi infrastructura necesara acestei treceri catre transportul alternativ. Parte din aceasta strategie sunt construirea, la fiecare intrare importanta din oras, a parcarilor de tip park&ride, care ofera posibilitatea de a-ti lasa masina personala la intrarea in oras si a continua calatoria, de exemplu, cu mijloacele de transport in comun sau cu bicicleta. Prima va fi cea din Bartolomeu, pentru care, deja, am ajuns in faza de atribuire, dar vor urma si cele de la intrarea dinspre Bucuresti, dinspre Targu Mures si dinspre Bacau. Cetatenii din zona metropolitana si turistii vor descoperi ca este mai simplu, mai ieftin si mai eficient sa isi lase masinile in aceste parcari, iar in interiorul orasului sa foloseasca surse alternative de transport“, a declarat primarul Allen Coliban.
Parcarea este situata in dreapta terminalului RAT de la fostul Stadion Municipal si va avea un regim de inaltime de 4 niveluri, din care doua subterane si doua supraterane. Suprafata viitoarei parcari este de peste 20.000 de m.p., din care 9.905,28 m.p. pe cele doua niveluri subterane si 10.112,19 m.p. pe nivelurile supraterane.
Cele aproape 800 de locuri de parcare sunt impartite astfel: 697 de locuri pentru autoturisme, 10 locuri pentru motociclete, 12 locuri pentru autocare/microbuze si 54 locuri pentru biciclete. Parcarile pentru autocare si biciclete se vor amenaja la nivelul solului.
Parcarea va fi dotata cu 13 statii de incarcare a autoturismelor electrice. Puterea electrica a unei statii de incarcare va fi de 11-22-55kW/400V.
Constructia va fi dotata cu un sistem de control acces auto automat, cu bariere, ce va facilita organizarea achitarii tarifelor de parcare si functionarea in siguranta a circulatiei, precum si un sistem de gestionare smart, cu afisaj electronic, pentru informarea rapida a utilizatorilor referitor la locurile de parcare disponibile. Totodata, va exista si un sistem de supraveghere video pentru evitarea eventualelor incidente.
Peste parcare este propusa o terasa circulabila partial inierbata, amenajata ca spatiu verde, cu plante decorative, arbusti, banci din lemn si alei.
Durata maxima de executie este de 16 luni de la data ordinului de incepere a lucrarilor.
Conform raportului procedurii, castigatorul a avut cea mai buna oferta, din punctul de vedere al celui mai bun raport calitate-pret, dintre cele 4 depuse (doua au fost declarate neconforme pe durata procedurii de evaluare). Valoarea lucrarilor este 85.660.124 lei + TVA, cofinantarea fiind asigurata in principal din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operational Regional, Axa Prioritara 4 a Programului REGIO 2014-2020, Obiectivul Specific 4.1 - Reducerea emisiilor de carbon in municipiile resedinta de judet prin investitii bazate pe planurile de mobilitate urbana durabila.
In paralel, primaria a inceput demersurile pentru a mai construi alte trei park&ride-uri la intrarile dinspre Bucuresti, Bacau si Targu Mures. Cel mai avansat proiect este cel de la intrarea dinspre Bucuresti, unde se lucreaza deja la tema de proiectare in vederea achizitionarii serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate. In cazul celorlalte doua parcari, se incearca identificarea terenurilor necesare care sa asigure si un acces facil catre liniile de transport urban.
Va reamintim ca Municipalitatea a construit un astfel de sistem de parcare de tip park&ride in Poiana Brasov, care asigura accesul turistilor din poiana de jos catre partiile din masivul Postavarul.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter