RO EN
Košík je prázdný

BOG’ART si UTI executa ultima etapa de lucrari la Aeroportul International Ghimbav

Adrian-Ioan Vestea, presedintele Consiliului Judetean Brasov, si Raul Doicescu, presedintele SC BOG’ART SRL, au semnat contractul pentru realizarea obiectivului de investitii „Aeroportul International Brasov-Ghimbav Etapa a III-a, Proiectare si executie lucrari de constructii si instalatii pentru 9 obiecte (Rest de executat)”.
Evenimentul a avut loc in incinta terminalului de pasageri al Aeroportului International Brasov. Din partea Consiliului Judetean au fost prezenti Alexandru Anghel, directorul executiv al Directiei Implementare Aeroport, si Mihai Pascu, directorul executiv al Directiei Drumuri Judetene si Servicii Publice, doi dintre membrii echipei CJ Brasov care coordoneaza realizarea Aeroportului.
Asocierea SC BOG’ART SRL (lider de asociere) - SC UTI FACILITY MANAGEMENT SA (asociat), acelasi operator economic care a construit terminalul, si-a adjudecat contractul pentru continuarea lucrarilor la componentele infrastructurii aeroportuare, urmand sa realizeze cladirea energetica, remiza PSI, posturile de control acces, gospodaria de apa, parcarea auto si drumul de acces terminal - DJ 103C, drumurile tehnologice interioare si retelele interioare in cadrul Aeroportului.
Valoarea totala a contractului este de 37.157.426,78 lei (cu TVA), din care 2.384.391 lei (fara TVA) reprezinta sume provizionate pentru remedierea infrastructurii deja executate, in cazul in care situatia o impune. Amintim ca realizarea componentelor aeroportuare a facut obiectul unui contract adjudecat in ianuarie 2019 de catre firma Constructii SA Sibiu, care insa nu si-a indeplinit obligatiile asumate, realizand doar 12% din totalul lucrarilor. In consecinta, administratia judeteana a reziliat constractul in octombrie 2020 si a reluat procedurile de achizitie.
Potrivit prevederilor contractului incheiat, termenul de finalizare convenit este de sase luni de la emiterea de catre Consiliul Judetean Brasov a ordinului de incepere a lucrarilor. Pe langa lucrarile de constructie propriu-zise, contractul include si anumite revizuiri din punctul de vedere al proiectarii, precum si asistenta tehnica din partea proiectantului pe toata perioada de executie.
Lucrarile cuprinse in acest contract sunt esentiale atat pentru functionalizarea terminalului din punctul de vedere al asigurarii utilitatilor in incinta (apa, canalizare, curent electric), cat si pentru realizarea cailor de acces in interiorul Aeroportului.
„Dupa modul exemplar in care s-a derulat contractul pentru realizarea terminalului, am toata convingerea ca vom avea sansa sa vedem si celelalte sapte obiecte duse la bun sfarsit in termenul contractual prevazut. Avem cel mai frumos aeroport din Romania. Avem o cladire a terminalului care raspunde tuturor exigentelor, avem o identitate de arhitectura care a fost foarte bine pregatita de arhitectul Dorin Stefan, avem spatii generoase si consider ca proiectul nostru este unul extrem de reusit. Sunt convins ca noi construim un obiectiv extrem de important pentru Romania, iar acest lucru nu ar fi fost posibil fara a avea antreprenori seriosi. Vreau sa multumesc firmelor BOG’ART si UTI pentru eforturile facute si pentru ceea ce au reusit sa realizeze pana in prezent. Ne dorim sa construim aeroportul viitorului si chiar facem acest lucru. Am fi putut avea foarte usor un turn de control fizic deja construit, dar in urma consultarilor cu specialistii de la Eurocontrol si de la ROMATSA, am considerat ca este important sa fim deschizatori de drumuri si sa avem cea mai moderna tehnologie in domeniul serviciilor de navigatie aeriana. De altfel, prin investitiile pe care le vom face in echipamentele de radionavigatie vom avea capacitatea tehnica de a dirija de la Brasov zborurile pe sase aeroporturi. Decizia va veni, evident, de la ROMATSA - daca se va dori ca pe viitor Brasovul sa devina un centru pentru dirijarea traficului si daca aici vor fi relocati controlori de trafic”, a spus presedintele CJ Brasov, Adrian-Ioan Vestea.
„Din punct de vedere arhitectoric, tehnic, dar si sub aspectul dotarilor, Aeroportul din Brasov se prezinta la cele mai inalte standarde. Cu completarea de contract pe care o realizam, vom ajunge la inceputul anului viitor sa avem un aeroport functional. In privinta lucrarilor nu vom avea absolut nicio problema. Important pentru noi este ca vom livra o aerogara functionala si ne asumam toata raspunderea pentru acest lucru. Vom livra un produs finit si total functional. Brasovul merita un asemenea aeroport, la superlativ din toate punctele de vedere”, a afirmat Raul Doicescu, presedintele SC BOG’ART SRL.
Dupa semnarea contractului, presedintele CJ Adrian-Ioan Vestea si directorul executiv Alexandru Anghel au realizat un tur al terminalului pentru reprezentantii mass-media, explicand functiunile fiecarui spatiu.
Terminalul Aeroportului International Brasov este al treilea ca dimensiune din Romania, dupa cele de la Otopeni si Cluj-Napoca, avand o arie desfasurata a celor trei niveluri - subsol, parter, etaj - de 11.780 mp. Constructia terminalului este incheiata, iar echipamentele si dotarile au fost deja montate. Valoarea acestei lucrari a depasit 150 de milioane de lei, bani asigurati din bugetul propriu si din fonduri guvernamentale alocate in cursul anului trecut.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter