Raspunzand unor intrebari referitoare la evolutia pietei de acoperisuri si sisteme de invelitori, Madalina Dumitru, marketing manager al Ruukki Romania, a precizat ca segmentul de acoperisuri nu s-a inscris in acelasi trend cu alte segmente din domeniu, in sensul in care, conform datelor disponibile, anul acesta deprecierea va fi nesemnificativa comparativ cu 2009. Practic, piata de acoperisuri pare sa se fi comportat cel mai bine pana acum, in raport cu alte sectoare, in care scaderea a fost mai accentuata.
Madalina Dumitru, marketing manager al Ruukki Romania: “Conform unui studiu elaborat de Neomar Consulting, piata a atins valoarea de 116 milioane de euro in 2009, in scadere cu 34% comparativ cu 2008, din care peste 50% reprezinta nivelul specific sectorului de tabla tip tigla, a carei pondere a crescut in ultimii ani. Trebuie spus ca a avut loc o redistribuire a cotelor de piata, care nu pare inca sa se reflecte si in analizele de pana acum. Ruukki, de pilda, a inregistrat cresteri pe acest segment, mai ales in termeni de volum, iar anul acesta se contureaza majorari importante si din punct de vedere valoric, pentru ca a sporit ponderea produselor premium.
Piata de acoperisuri nu s-a inscris in acelasi trend cu alte segmente din domeniu, in sensul in care, conform datelor disponibile, anul acesta deprecierea va fi nesemnificativa comparativ cu 2009. Practic, piata de acoperisuri pare sa se fi comportat cel mai bine pana acum, in raport cu alte sectoare, in care scaderea a fost mai accentuata.
In ceea ce priveste starea concurentiala, in vreme ce unii competitori au mizat pe lansarea de promotii si reduceri de pret in cazul lichidarii de stocuri sau anumite produse din portofoliu, altii au optat pentru relansarea de produse aflate deja in portofoliu sau pentru comunicarea tip «social media» sau alte canale atipice. Noi nu am abordat o comunicare «de criza», ci am efectuat actiuni specifice industriei noastre in conditii normale de piata, iar evolutia vanzarilor reflecta succesul acestor masuri. Astfel, s-au inregistrat rezultate spectaculoase, cum ar fi sporirea cu peste 40% a vanzarilor in perioada campaniei online, de exemplu, comparativ cu lunile precedente. De asemenea, lansarea de produse noi a avut rezultate in timp record de la introducerea produsului pe piata, cum a fost cazul sistemului de acoperis Finnera. Acesta a fost un indicator clar al faptului ca piata reactioneaza la inovatii si noutati cu adevarat reale, care aduc valoare pentru consumator, nu la sisteme depasite moral dar promovate prin mesaje insidioase de marketing.
Pentru acest an ne propunem o sporire a cotei de piata, iar vanzarile de pana acum ne sustin in acest demers si estimam o majorare de 10% a livrarilor”.