RO EN
Košík je prázdný

MEGAPROFIL: Crestere cu 20% a afacerilor din primele cinci luni

Vanzarile raportate de producatorul de panouri termoizolante Megaprofil pentru primele trei luni ale anului in curs au crescut cu 4% la nivel local si cu 54% pe plan extern, in comparatie cu aceeasi perioada din 2012, in special datorita unor proiecte lansate anul trecut. In ansamblu, in perioada ianuarie - mai 2013, compania a inregistrat o majorare cu 20% a vanzarilor de panouri termoizolante fata de perioada similara din 2012, evolutia datorandu-se tot exporturilor (+35%), in timp ce pe piata autohtona s-a consemnat o scadere de 8% a afacerilor. "Din pacate, incepand din luna aprilie situatia s-a deteriorat, iar proiectele pe plan local aproape au disparut, realitate confirmata si de proiectanti. Investitiile directe lipsesc, iar accesul la fondurile europene a fost blocat din ultimul trimestru al anului trecut pana in luna mai 2013. In acest context, estimam ca in primele sase luni ale acestui an vom inregistra o scadere de 4% la nivel national, in timp ce exporturile se vor mentine pe un trend ascendent (+18%), in pofida vestilor nefavorabile ce vin din Europa de Vest si care afecteaza indirect si domeniul nostru de activitate. Perioada 2013-2015 este incerta, ca urmare a conditiilor economice critice din Europa, precum si potentialelor derapaje generate de economiile mari aflate in curs de dezvoltare, precum China, care dau semne de «oboseala». Estimarile noastre sunt, astfel, mai degraba pesimiste", a declarat Adrian Porfir, directorul general al Megaprofil. Potrivit managerului, in perioada urmatoare va fi adoptata o atitudine conservatoare pe piata, concentrata pe cash-flow si profitabilitate, in conditiile mentinerii unui nivel al vanzarilor de 28 milioane de euro pe an.
 
Estimari pozitive pentru piata panourilor termoizolante
In opinia lui Adrian Porfir, piata panourilor termoizolante, evaluata la 80 milioane de euro si 5,7 milioane de metri patrati anual, va continua sa creasca, sprijinita de continuarea investitiilor in retail (in special in ceea ce priveste sectorul magazinelor de proximitate, discount si statiile de carburanti). "Intr-o masura mai redusa, estimam cresteri si in domeniul agricol, deoarece exista multe proiecte pentru constructia de ferme noi si spatii pentru depozitare cu temperatura controlata, finantate din fonduri structurale. Sistemele noastre de hale metalice pot fi utilizate la realizarea oricarui tip de cladire industriala. Anul acesta, dintre proiectele mari la care am livrat materiale si solutii tehnice, pot mentiona extinderea fabricii Pirelli, la Slatina, cateva magazine Lidl, investitia Thimm Automotive de la Sibiu, constructia de statii de carburanti Socar, Gazprom si Lukoil, precum si doua din proiectele AFI Romania, respectiv Business Center Cotroceni si AFI Mall Ploiesti", a precizat Adrian Porfir. Astfel, livrarile Megaprofil s-au concentrat in jurul marilor centre industriale din proximitatea unor orase precum Ploiesti, Constanta, Cluj-Napoca, Sibiu, Craiova, insa si in mediul rural, la obiective din sectorul agricol. O alta zona de interes a fost reprezentata de extinderea retelei nationale de drumuri si autostrazi, care determina investitii semnificative in spatii logistice si statii de carburant. Informatii suplimentare, la www.megaprofil.ro
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter