RO EN
Košík je prázdný

H-METAL: Principala problema a pietei ramane incertitudinea incasarii creantelor

Ca in anii trecuti, principala dificultate din domeniul constructiilor ramane incertitudinea incasarii creantelor, problema ce poate fi rezolvata prin alinierea legislatiei nationale la cele din tarile vestice, potrivit opiniei lui Lucian Haritonov, director comercial al furnizorului de produse metalurgice H-Metal, cu sediul in Targu Mures. "Banii vin greu pentru plata proiectelor si sunt momente cand nu vin deloc, iar cei mai afectati raman furnizorii, in cazul nostru, cei de produse metalurgice. Este o problema foarte acuta, deoarece legea inca permite sa fim «jefuiti» legal, prin intrarea in insolventa/ reorganizare a unor firme, prin usurinta cu care se elibereaza file CEC si bilete la ordin de catre banci sau prin usurinta cu care o persoana cu antecedente poate deschide/ cumpara o noua firma. Astfel, in loc sa ne ocupam de activitatea comerciala, o mare parte din timp facem munca de detectivi, sa aflam cu cine lucram cu adevarat si sa ne putem feri de rau-platnici", a explicat Lucian Haritonov.
In 2015, H-Metal a inregistrat o cifra de afaceri de 1,7 milioane de euro, iar pentru acest an, conducerea companiei estimeaza o crestere de 3%. Societatea importa si comercializeaza profile si europrofile (ce au o pondere de 20% din vanzarile totale), teava patrata, dreptunghiulara si rotunda (25%), tabla neagra, zincata si decapata (25%), precum si produse laminate de mici dimensiuni, corniere, oteluri late, rotunduri, bare pline patrate si rectangulare etc. (30%). Conform datelor companiei, cea mai mare parte a cererii provine din zona municipiului Bucuresti si a judetului Ilfov, insa livrari importante se realizeaza inclusiv in marile orase, precum Cluj-Napoca, Timisoara, Sibiu, Constanta si Iasi.
 
Metal Creativ - noua tehnica a cusutului pe tabla
In 2015 H-Metal a distribuit pe piata interna circa 3.500 de tone de produse metalurgice, pentru 2016 obiectivul companiei fiind de crestere a acestei cantitati cu aproximativ 3%. O alta tinta vizata de conducerea societatii vizeaza dezvoltarea unei unitati de productie a mobilierului din otel combinat cu lemn, lana si vopsea. "Am inventat o noua tehnica, a cusutului pe tabla. Colegii, incantati de primele piese realizate, se adunau sambata la birou si incepeau sa coasa si sa vopseasca. Asa au prins viata primele obiecte de design Metal Creativ. Putem orna, astfel, de la porti metalice la mobilier pentru case, birouri, terase, baruri sau restaurante", a explicat Lucian Haritonov, fondatorul Metal Creativ. Piesele de mobilier se adreseaza atat pietei interne, cat si exportului.
 
Crestere anuala pe piata produselor metalurgice
Piata locala a produselor metalurgice s-a inscris pe un trend ascendent in 2015, pentru perioada urmatoare fiind estimata mentinerea acestei tendinte, in special datorita cererii provenite din agricultura si industrie (export), precum si de pe piata locala a constructiilor metalice.
Potrivit datelor companiei, pretul curent al otelului se situeaza in jurul a 450-500 de euro, in functie de produse, fluctuatiile de preturi urmand a influenta si in perioada urmatoare activitatea furnizorilor de produse metalurgice. "Pretul curent al otelului este de 450-500 de euro, in functie de produse. Pe termen scurt, cred ca acest pret va creste foarte putin, pana prin luna octombrie, urmand ca in perioada sezonului rece cotatia sa scada usor, ca rezultat al reducerii consumului. In ultimii trei ani fluctuatiile de preturi ne-au pus probleme suplimentare, fiind foarte dificil si sa fim la curent cu acestea. Au fost momente rare in care un produs comandat din import ajungea in tara cu o viteza mai mica decat ritmul de scadere a pretului, astfel ca putea fi revandut cel mult la pretul de achizitie", a mai spus Lucian Haritonov.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter