RO EN
Košík je prázdný

BILKA: Potential de crestere cu 15% a pietei de acoperisuri, in acest an

Piata locala a sistemelor pentru acoperisuri, evaluata la circa 130 milioane de euro anual, a inregistrat o crestere de aproximativ 5%-7% in primele trei luni din 2015, pentru intregul an in curs fiind posibila o evolutie de pana la 10% in domeniu, potrivit datelor producatorului de tigla metalica Bilka - Brasov, unul dintre liderii sectorului. "Trendul pozitiv de pe piata, observat in primul trimestru al acestui an, cand vanzarile companiei au inregistrat o crestere de 38% fata de acelasi interval din 2014, ne permite sa fim optimisti si sa estimam pentru sfarsitul anului o crestere a pietei de acoperisuri cu 10%. O evolutie pozitiva a agriculturii si conditiile meteorologice favorabile ar putea duce la o majorare chiar si cu 15% in domeniu, in 2015. Avem o mare nevoie de spatiu locativ si un potential nevalorificat pe piata. Consider ca decalajul fata de ceea ce se intampla in vestul Europei trebuie combatut, iar noi ca producatori, prin investitiile realizate, vom avea o contributie semnificativa la dezvoltarea acestui domeniu", a declarat Horatiu Tepes, proprietarul Bilka.
La nivelul anului trecut, compania a inregistrat afaceri de 134 milioane de lei si o cota de piata de 24%. Productia realizata de Bilka la Brasov a fost livrata, anul trecut, in proportie de 96% pe piata interna, exporturile reprezentand doar 4%. Pentru 2015 compania are in vedere dezvoltarea si cresterea canalelor de export. "In acest an ne asteptam o crestere a ponderii exporturilor in totalul cifrei de afaceri cu cateva procente. Principalele piete vizate sunt cele din tarile ex-sovietice, precum si Slovacia, Germania, Austria, Ungaria si Bulgaria", a precizat Horatiu Tepes.
 
Crestere a planului investitional demarat anul trecut, la 7 milioane de euro
In 2015, Bilka a suplimentat planul investitional de extindere a capacitatii de productie demarat in 2014 cu doua milioane de euro, valoarea totala a proiectului respectiv ajungand la 7 milioane de euro. Fondurile vor fi utilizate pentru diversificarea portofoliului de produse, cu sortimente dedicate atat sectorului industrial, cat si celui rezidential. Potrivit datelor companiei, anul trecut Bilka a investit 3 milioane de euro pentru cresterea capacitatii de productie a produselor deja existente in portofoliu si pentru achizitia si renovarea halelor Romlag Brasov, ajungand, astfel, la o suprafata totala de aproximativ 45.000 mp de depozite, linii tehnologice si spatii administrative. In 2015, compania a demarat cea de-a doua etapa a planului de investitii, ce va avea o valoare totala de 4 milioane de euro si va viza instalarea a opt noi linii de productie a tiglei metalice, elementelor sistemului pluvial si accesoriilor pentru acoperis. "Actiunile noastre vor determina cresterea viitoare a pietei autohtone de acoperisuri, fara sa mai asteptam masuri si proiecte guvernamentale care sa ridice piata", a declarat Horatiu Tepes, proprietarul Bilka.
Investitiile sunt sustinute din profitul companiei, fonduri europene si credite bancare. In 2015, producatorul a obtinut un ajutor de stat in valoare de un milion de lei si a depus un dosar pentru obtinerea de fonduri europene, de 3,5 milioane de lei. "Finantarea a fost solicitata in conditiile prevederilor schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea investitiilor care promoveaza dezvoltarea regionala prin crearea de locuri de munca. Asta inseamna ca in urma investitiilor vom genera 30 noi locuri de munca, iar ajutorul de stat obtinut va sustine, pentru doi ani consecutivi, 50% din totalul cheltuielilor salariale pe care noi le vom avea cu cei 30 de noi angajati", a explicat Horatiu Tepes.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter