Divizia de eCommerce a Zitec a inregistrat in prima jumatate a anului 2022 o crestere cu peste 100% a cifrei de afaceri, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.
Cu o experienta de peste 19 ani in dezvoltarea de solutii business, Zitec ofera servicii de eCommerce pentru clienti importanti din Romania, precum si din alte tari din Europa. In portofoliul companiei se regasesc branduri bine cunoscute in Romania precum Flanco, Brico Dépôt, iELM sau NOD. Inceperea unui parteneriat cu Agrii Romania - furnizor de tehnologii performante si servicii agronomice, dar si investitia in consolidarea parteneriatelor strategice cu Adobe (Magento) si platforma enterprise de comert digital VTEX, sunt unele dintre miscarile importante de business ale diviziei de eCommerce din prima jumatate a acestui an.
“Sectorul de eCommerce este unul dintre cele mai dinamice si performante din economie. Asistam la maturizarea pietei, unde, dupa cresterea robusta alimentata de un numar mare de cumparatori online, tot mai multe companii isi adapteaza operatiunile de business si experientele de cumparare la nevoile si asteptarile consumatorului digital. Prin experienta noastra in livrarea de solutii de eCommerce pentru companii de top, venim in sprijinul retailerilor cu exemple de bune practici si informatii care sa ii ghideze in procesul de transformare digitala si ii ajuta sa devina mai competitivi” transmite Alexandru Dobre, Head of eCommerce, Zitec.
Potrivit reprezentantilor Zitec, in ultima perioada a existat un interes in crestere din partea companiilor pentru migrarea catre platforme de eCommerce flexibile si competitive. Peste 80% dintre clienti au optat pentru solutii de eCommerce integrate, capabile sa sustina un numar mare de produse si vizitatori concurenti pe site si care permit modificari rapide in functie de nevoile de business. Dezvoltarea de servicii inovatoare pe zona de plati si livrare, modulele software personalizate si diverse integrari care faciliteaza adoptarea unei strategii omnichannel s-au regasit, de asemenea, printre cele mai frecvente solicitari venite din partea magazinelor online.
Tot mai multi retaileri se adapteaza noilor tendinte din eCommerce pentru a maximiza experienta digitala oferita clientilor. Comertul conversational continua sa se dezvolte odata cu utilizarea accentuata a aplicatiilor de chat live si a chatbot-urilor pentru cumparaturi online. Conform Spectrm, platforma de marketing conversational, 67% dintre europeni folosesc aceste canale pentru a comunica mai rapid cu brandurile despre produsele si serviciile lor si pentru a se documenta inainte de achizitia finala. Pe acelasi trend ascendent, live shopping-ul devine parte integranta a strategiilor tot mai multor companii, avand in vedere cresterea de 86% la nivelul consumatorilor europeni care au cumparat articole in urma unor astfel de sesiuni, arata un studiu Statista.
Diversificarea serviciilor de plata prin implementarea unor metode inovatoare precum Buy Now, Pay Later (BNPL) - unde aplicatiile de acest fel au inregistrat doar in Europa aprox. 10 milioane de descarcari in prima jumatate a anului conform unui studiu al platformei de analiza SensorTower -, dar si platformele de marketplace sau de tip dropshipping sunt printre solutiile inovatoare adoptate de companii pentru a ramane competitive.
Conform reprezentantilor companiei, si in acest an s-au continuat eforturile de crestere sustinuta a echipei prin atragerea de oameni talentati si pe dezvoltarea continua a competentelor tehnice atat din cadrul echipei de eCommerce, cat si din afara ei. Astfel, in perioada aprilie-iulie, compania a desfasurat un program de internship ce a oferit participantilor posibilitatea de a deprinde cunostinte de PHP, Magento 2 si oportunitatea de a implementa un proiect pe platforma Magento. In perioada urmatoare, compania continua procesul de recrutare cu posturi disponibile precum PHP Magento Developer, Senior PHP Magento Engineer, sau VTEX Developer.