2020 a fost un an atipic, iar efectele pandemiei se vor simti si in 2021. Economia s-a contract cu 6,1% in primele noua luni, insa unele sectoare de activitate au fost afectate mult mai puternic (industrie, agricultura, horeca). Pentru a compensa rezultatele economice slabe din acest an, companiile trebuie sa depaseasca o serie de provocari curente. Dincolo de viziunea manageriala si mobilizarea resurselor, utilizarea intensiva a tehnologiei este un element necesar, potrivit Medialine, furnizor de solutii si servicii integrate IT&C pentru companii.
Compania prezinta, in continuare, principalele subiecte pe lista de prioritati a managerilor de companii in 2021, in viziunea sa, precum si recomandari pentru facilitarea indeplinirii acestora.
Identificarea de noi clienti
Atragerea de noi clienti este o provocare permanenta, care a ajuns insa la un nivel critic in pandemie. Oamenii si-au schimbat obiceiurile de consum, multe interactiuni vanzator - cumparator s-au mutat in online, iar interesul pentru anumite produse si servicii a crescut brusc. Potrivit Medialine, solutia consta in conturarea cat mai exacta a profilului clientului ideal, intelegerea nevoilor acestuia pentru a-i oferi produsul sau serviciul potrivit si abordarea pietei pe cat mai multe canale. Pentru aceasta, este nevoie de un sistem CRM care sa consolideze toate informatiile si sa ofere o perspectiva unica asupra relatiilor cu clientii.
Recomandarea Medialine: CAS genesis World, un CRM made in Germany, usor de implementat si utilizat, cu o interfata prietenoasa si mobilitate extinsa.
Digitalizarea proceselor de business
Primul pas catre digitalizare este eliminarea hartiei sau limitarea circulatiei acesteia. Procesele de business care implica circulatia informatiilor pe suport hartie sunt lente, ineficiente si costisitoare. Eliminarea hartiei nu este simplu de realizat, mai ales intro piata cu un sistem fiscal anacronic, unde stampila este inca la putere.
Recomandarea Medialine: Documentele fizice pot fi insa usor digitalizate cu ajutorul unei solutii ca ELO Profesional, care poate gestiona un document pe intreg ciclul sau de viata. Spre exemplu, o factura fiscala, de la primire si inregistrare, pana la aprobare si plata. Accesati Gestionarea eficienta a documentelor cu ELO pentru mai multe informatii.
Gestiune buget si flux numerar
Vanzarile slabe, diminuarea profitabilitatii si cresterea termenelor de incasare a creantelor au acutizat deficientele de lichiditate in 2020. De aceea, managementul financiar si asigurarea fluxului de numerar raman unele dintre principalele provocari de business ale companiilor mici si medii. Blocajul financiar este un risc real, care insa poate fi diminuat sau chiar inlaturat cu ajutorul unui sistem ERP matur. Optimizarea stocurilor pentru a nu bloca inutil resurse, stabilirea si respectarea limitelor de credit, notificari automate la depasirea termenelor de plata, consolidarea informatiilor financiare sunt doar cateva dintre functionalitatile cu efect direct asupra fluxului numerar.
Recomandarea Medialine: sistemul ERP mesonic WinLine acopera toate fluxurile de lucru ale unei companii si sta la baza cresterii performantei economice. Un sistem ERP, care va ajuta gestionati bugetul si performanta economica. Accesati pagina dedicata ERP/PPS
Gestionarea facila a muncii de la distanta
Pandemia a aratat ca putem fi productivi si daca avem un regim de munca mixt, care combina prezenta la birou cu lucrul de la distanta. Acest model se va generaliza in urmatorii ani si ca contribui pastrarea echilibrului viata profesionala-viata privata. Succesul sta insa in utilizarea unei platforme profesionale pentru comunicare si colaborare la distanta, atat in interiorul echipei, cat si cu clientii. Recomandarea Medialine: mergeti pe solutii validate de piata, care integreaza toate uneltele necesare unui angajat. Microsoft Teams a depasit 120 de milioane utilizatori si este de la distanta cea mai apreciata platforma de colaborare. De asemenea, pentru echipele de vanzari, marketing si support, CAS CRM este o optiune viabila. In acest sens cititi si articolul 5 Recomandari pentru managementul echipei de vanzari in contextul lucrului de la distanta
Asigurarea protectiei datelor si angajatilor
Pe baza acestor date, puteti realiza un numar nelimitat de scenarii de bugetare, pornind de la bugete deja create, sau de la zero. Din aceasta perspectiva, consultantii Medialine, recomanda, mai mult decat oricand, pregatirea unor scenarii multiple, pentru a putea reactiona cu usurinta la realitatile exercitiului financiar urmator. De asemenea, inregistrarea de valori bugetate in trei zone distincte ale sistemului: gestiune, contabilitatea costurilor sau financiar permit distribuirea sarcinii de bugetare catre diverse categorii de personal, din cadrul companiei. O alta recomandare este orientareea catre o bugetare de tip agile, care implica realizarea bugetelor pe perioade scurte de timp (luni, trimestre).
Reducerea costurilor
Sunt multe metode pentru a tine costurile sub control si realiza economii. Una dintre acestea este migrarea de la un mediu IT on premises la servicii cloud, indiferent daca vorbim despre aplicatii sau infrastructura. Astfel, evitati investiile de capital (CAPEX) si va orientati catre cheltuieli operationale (OPEX). Nu cumparati ci inchiriati.
Recomandarea Medialine: Daca doriti sa reduceti costurile, nu cumparati ci inchiriati. Medialine Cloud Infrastructure Services si Company Cloud sunt solutii complete pentru orice tip de arhitectura: privata, hibrida sau publica. Puteti gazdui sau migra mediul IT in propriul nostru Centru de Date sau in Microsoft Azure, iar cu pachetul de managed services scapati de grija administrarii si va bucurati de o disponibilitate maxima. Astfel, reduceti costurile cu IT-ul, fara sa afectati performanta sau continuitatea afacerii. Pentru detalii accesati https://www.medialine.ag/ro/managed-cloud-services
Tehnologia are un impact major si direct asupra performantei economice, culturii organizationale si imaginii de piata a unei companii. Indiferent de dimensiunea companiei sau domeniul de activitate, exista solutii accesibile, indiferent daca va raportati la costuri sau la usurinta de utilizare si administrare. Beneficiile livrate solutiile Medialine sunt atat tangibile (cresterea productivitatii, optimizarea costurilor) cat si intangibile (cresterea nivelului de multumire a clientilor, cresterea coeziunii echipei) important este sa vedeti tehnologia ca o investitie si nu ca un cost.
***
Ca furnizor de solutii si servicii integrate IT&C, Medialine ofera intreprinderilor mici si mijlocii solutii personalizate. De peste 20 ani, clientii s-au bazat pe expertiza si know-how in domeniile IT&C Infrastructure, Managed & Cloud Services si Business Solutions. Astazi, Medialine deserveste sute de companii mijlocii si mari cu servicii IT Premium. Datorita orientarii la nivel national, clientii beneficiaza de o retea stransa de vanzari si resurse tehnice, care permite asistenta optima la locul de service.