RO EN
Košík je prázdný

KASPERSKY: Controlul informatiilor private a devenit o provocare pentru utilizatori

Odata cu cresterea cantitatii de date cu caracter personal pe Internet, o parte dintre utilizatori se consoleaza cu ideea ca orice incercare de a mentine confidentialitatea datelor online va fi sortita esecului. Kaspersky Lab a descoperit recent ca un utilizator din trei (32,3%) nu stie cum isi poate proteja viata personala in mediul online. Aceasta lipsa de control fata de problemele de confidentialitate digitala, denumita extenuare produsa de datele private online, conduce deseori la publicarea unui exces de informatii pe retelele de socializare si la ignorarea riscurilor inerente de securitate. Cu toate acestea, acum nu este cel mai bun moment pentru a lasa garda jos - o atitudine superficiala fata de viata privata ar putea sa va faca o prada usoara pentru infractorii cibernetici.
Intr-o perioada in care noua din zece persoane (89,3%) intra online de mai multe ori pe zi, Internetul a devenit esential pentru viata moderna. Acest lucru a facut ca pastrarea sub control a tuturor informatiilor private sa devina o provocare extraordinara pentru utilizatori. Conform unui sondaj recent Kaspersky Lab, aproape 17% dintre respondenti au vazut informatii private despre ei insisi sau despre membrii familiei, care nu ar fi trebuit sa ajunga in domeniul public. Aceasta cifra se ridica la aproape un sfert (22,3%) in randul persoanelor care au copii cu varste de pana in 18 ani.
Eforturile inutile de a deveni mai putin vizibili pe Internet conduc la o stare denumita „extenuare cauzata de datele private". Aceasta extenuare este legata de existenta unei presiuni constante, cu senzatia permanenta ca exista terti care profita de informatiile tale personale, orice rezistenta fiind inutila. De fapt, unii oameni cred ca nu au suficienta putere pentru a se opune incalcarii confidentialitatii datelor. O treime (32,3%) dintre respondenti nu stiu cum isi pot proteja complet viata privata online, iar 13% si-au pierdut interesul pentru modul in care isi pot imbunatati protectia datelor personale.
O asemenea atitudine fata de problemele de confidentialitate a afectat, de asemenea, comportamentul online al oamenilor. O cincime (19%) dintre participantii la studiu nu fac eforturi suplimentare - cum ar fi stergerea periodica a istoricului de navigare sau utilizarea de accesorii speciale pentru a bloca functiile de urmarire online - pentru a-si asigura confidentialitatea in timp ce navigheaza pe Internet de pe dispozitivele lor.
„Cresterea numarului de brese de securitate, impreuna cu dificultatea gestionarii datelor personale online, le dau utilizatorilor senzatia ca au pierdut controlul si ii pun in situatia obositoare de a trebui sa se gandeasca la viata lor privata digitala”, explica Marina Titova, Head of Consumer Product Marketing at Kaspersky Lab. „Chiar daca nu exista nicio solutie magica, sunt o multime de modalitati pentru a reduce riscul – de la masuri elementare, pana la utilizarea unor instrumente si tehnologii avansate care sa ii ajute sa-si rezolve problema confidentialitatii datelor in mediul digital. "
Aceasta apatie indelungata poate duce la probleme serioase. Astazi, exista numerosi infractori cibernetici gata sa profite de viata privata a celorlalti si sa obtina avantaje prin manipularea informatiilor personale ale utilizatorilor.
Pentru a va asigura confidentialitatea datelor in mediul digital, Kaspersky Lab recomanda urmatorii pasi simpli:
- Incepeti sa va gestionati amprenta digitala: pastrati o lista cu conturile detinute si verificati periodic daca datele persoanele au devenit accesibile publicului. Creati-va si un e-mail secundar.
- Utilizati instrumente digitale speciale care permit navigarea pe Internet in siguranta, cum ar fi Private Browsing sau detectarea oricarei camere web sau a accesului unor aplicatii necunoscute.
- Instalati solutii de securitate eficiente, care includ un set de functii pentru a minimiza riscurile de incalcare a confidentialitatii datelor.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter