RO EN
Košík je prázdný

EY: Lipsa de reactie la cresterea costului vietii, risc major pentru telecomunicatii

Cresterea costului vietii i-a determinat pe consumatori sa isi reajusteze prioritatile de cheltuieli. Esecul companiilor telecom de a raspunde la aceasta schimbare de atitudine este acum cea mai mare amenintare cu care se confrunta industria, potrivit raportului anual al EY, Top 10 riscuri in telecom in 2023. In conditiile in care cheltuielile gospodariilor sunt supuse unor presiuni tot mai mari, 60% dintre consumatori spun ca sunt ingrijorati de cresterea preturilor abonamentelor de banda larga, iar aproape jumatate (45%) considera ca platesc prea mult pentru serviciile de continut - conform raportului EY Decoding the digital home,
In timp ce fiabilitatea retelelor ramane o problema pentru consumatori, rezilienta si raza de actiune a infrastructurii a coborat de pe locul 1 in clasament pentru prima data de la debutul pandemiei COVID-19 - aflandu-se acum pe pozitia a cincea, pe masura ce alte provocari devin si mai presante.
“In timp ce conectivitatea a reprezentat un colac de salvare pentru multi in perioada de apogeu a pandemiei COVID-19, acum peisajul s-a schimbat. In climatul economic actual, consumatorii sunt hiper-concentrati pe valoarea pe care o obtin de la furnizori, iar companiile telecom ignora aceasta schimbare pe riscul lor. Amenintarea este agravata de presiunea din ce in ce mai mare din partea autoritatilor de reglementare, unele dintre acestea cerand ca operatorii de telecomunicatii sa faca mai mult pentru a oferi consumatorilor "tarife sociale". Ca raspuns, companiile telecom trebuie sa creeze propuneri clare, simple si sigure, care sa reasigure si sa atraga clientii. Tom Loozen, EY Global Telecommunications Leader
 
Companiile telecom se straduiesc sa tina pasul cu riscurile cibernetice
Subestimarea imperativelor in schimbare in ceea ce priveste securitatea si increderea a urcat de pe locul trei pe locul doi in radarul de risc in telecomunicatii in 2023. Astfel, 76% dintre companiile telecom raporteaza o crestere a atacurilor cibernetice de la an la an, potrivit EY Global Information Security Survey.
A aparut o neconcordanta intre nivelurile sporite de vulnerabilitate si controlul la nivelul consiliului de administratie, iar 39% dintre directorii de securitate informatica din telecom (CISO) considera ca securitatea nu este luata in considerare in mod adecvat ca parte a investitiilor strategice. In plus, functia de securitate este subminata de relatiile inadecvate cu activitatea comerciala in general, in ciuda faptului ca aceasta a devenit tot mai importanta in timpul pandemiei (lucru remarcat de 58% dintre CISO din telecom). Mai putin de o treime (31%) dintre CISO considera ca relatiile lor cu echipele de dezvoltare a produselor se bazeaza pe un nivel moderat sau ridicat de incredere.
Acest lucru este agravat de anxietatea crescanda a consumatorilor, pentru care pandemia a exacerbat temerile preexistente legate de divulgarea datelor. Intr-adevar, 46% dintre consumatori cred ca este imposibil sa isi pastreze datele personale in siguranta, atunci cand folosesc internetul.
 
Raportarea de sustenabilitate a stagnat
Raportul constata, de asemenea, ca gestionarea deficitara a agendei de sustenabilitate devine o amenintare din ce in ce mai urgenta pentru industrie, trecand de pe pozitia a cincea anul trecut pe locul patru in clasamentul pentru 2023. Calitatea raportarilor operatorilor telecom cu privire la schimbarile climatice a scazut de la an la an, conform EY Global Climate Risk Barometer, iar 39% dintre respondenti nu dezvaluie o strategie net-zero, un plan de tranzitie sau o strategie de decarbonizare specifica - in ciuda apelurilor tot mai numeroase la actiuni concrete din partea tuturor partilor interesate.
Asteptarile clientilor in domeniul sustenabilitatii se intensifica, ceea ce pune o presiune in plus pe operatori pentru a tine pasul. 39% dintre consumatori spun ca furnizorii de conectivitate trebuie sa faca mai mult pentru a raspunde preocuparilor legate de sustenabilitate, iar 68% dintre marile intreprinderi sunt mai interesate decat inainte de cazurile de utilizare 5G, care pot contribui la indeplinirea obiectivelor de sustenabilitate.
Sustenabilitatea este mai mult decat un adaos la produsele premium, ea ar trebui sa fie o parte vitala a promisiunii oferite clientilor telcom. Consumatorii doresc sa vada dovezi mai clare de actiune, in timp ce companiile vor acorda prioritate furnizorilor care le pot sprijini initiativele de sustenabilitate. Privind in viitor, companiile telecom au un rol central de jucat in calitate de catalizatori ai unei societati mai sustenabile. Adrian Baschnonga, EY Global Telecommunications Lead Analyst
 
Rotatia talentelor ramane un risc cheie
Aflat pe pozitia a treia pentru al doilea an consecutiv pe radarul de risc in telecomunicatii 2023, esecul de a imbunatati cultura fortei de munca si modalitatile de lucru este un risc in evolutie, pe masura ce opiniile angajatorilor si ale angajatilor continua sa fie divergente. In timp ce 91% dintre angajatii din sectorul tehnologiei, media si divertisment si telecom (TMT) doresc sa lucreze de la distanta timp de doua sau mai multe zile pe saptamana, 25% dintre echipele de conducere din TMT considera ca oamenii lor ar trebui sa se intoarca la birou cinci zile pe saptamana. In mod alarmant, fluctuatia fortei de munca reprezinta o amenintare mai mare in TMT: 53% dintre angajatii respondenti spun ca intentioneaza sa isi paraseasca postul actual in urmatoarele 12 luni, comparativ cu o medie de 43% in toate sectoarele, potrivit EY Work Reimagined Survey.
Loozen adauga: "Rotatia personalului face ca managementul din domeniul telecom sa fie mai pesimist la modul in care pandemia COVID-19 a afectat cultura companiei, dar angajatii se simt mai increzatori lucrand la distanta si vad o imbunatatire a culturii de la locul de munca de cand a inceput pandemia. Acum este momentul ca operatorii telecom sa isi asculte oamenii si sa se adapteze, altfel risca un exod al celor mai bune talente."
 
Primele 10 riscuri incluse in raportul 2023 sunt urmatoarele:
1. Raspuns insuficient oferit clientilor pe fondul crizei costului vietii
2. Subestimarea imperativelor in schimbare in materie de securitate si incredere
3. Esecul de a imbunatati cultura fortei de munca si modalitatile de lucru
4. Gestionarea deficitara a agendei de sustenabilitate
5. Incapacitatea de a accelera eficientizarea prin digitalizare
6. Esecul de a stabili rezistenta si raza de actiune a infrastructurii
7. Incapacitatea de a profita de noile modele de afaceri
8. Esecul de a maximiza valoarea activelor de infrastructura
9. Angajarea ineficienta cu ecosistemele externe
10. Incapacitatea de a se adapta la peisajul de reglementare in schimbare.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter