RO EN
Košík je prázdný

AOAR: Procesul digitalizarii ramane formal in lipsa competentelor digitale certificate

Procesul digitalizarii ramane formal si risca sa contribuie la cresterea/ adancirea inegalitatilor din societate si la excluderea unei bune parti a populatiei din interactiunile cu statul si administratia fara competente digitale dobandite pe scara larga si certificate corespunzator, potrivit Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR). Scoala si serviciile publice trebuie sa serveasca toti cetatenii, asigurandu-le acces in mod egal si uniform, mai spun reprezentantii oamenilot de afaceri.
"In lipsa competentelor adecvate riscam sa avem platforme digitale pe care angajatii sectorului public nu le pot face operationale si care sunt destinate a oferi servicii unor cetateni care nu le pot accesa. Conform celor mai recente date Eurostat, 80% dintre tinerii cu varste cuprinse intre 16 si 24 de ani au competente digitale la nivelul Uniunii Europene. Tinerii din Romania se afla pe ultimul loc, doar 56% dintre ei detinand competente digitale avansate. La adulti, situatia este mult mai grava. Salutam preocuparea Guvernului pentru digitalizare, concretizata in masurile institutionale (crearea Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei) si legislative luate (OUG 38/2020, OUG 65/2020, HG 574/2020, HG 599/2020 etc.), si sustinuta prin fondurile alocate in acest scop, insa atragem atentia ca orice cadru legislativ privind digitalizarea trebuie sa adreseze prioritar problema competentelor, de la nivelul scolii si pana la nivelul sectorului public, precum si a certificarii acestora", precizeaza AOAR, intr-un comunicat.
Digitalizarea este, in primul rand, un proces de educare si de schimbare a culturii profesionale in sectorul public si privat, iar obtinerea competentelor digitale, care stau la baza acestui proces, trebuie confirmata prin metode de testare consacrate, cel putin la nivelul Uniunii Europene. O parte din aceste metode (ex: ECDL) sunt folosite deja pe scara larga la testarea competentelor digitale la bacalaureat. Ele pot fi si trebuie aplicate pentru confirmarea competentelor digitale in sectoarele public si privat. In context, oamenii de afaceri considera ca alocarea fondurilor pentru competente digitale trebuie sa fie facuta responsabil, incepand cu diagnosticarea competentelor minim necesare locului de munca si mergand pana la obtinerea unor certificari de nivel european. Nu trebuie repetate experientele din trecut, cand fondurile au fost alocate adesea pentru procese de training care nu au avut a face cu necesitatile locului de munca si nu au implicat atragerea raspunderii pentru rezultat.
AOAR isi exprima increderea ca recuperarea accelerata de catre Romania a decalajului fata de celelalte tari europene in sfera competentelor digitale va contribui in mod esential la cresterea increderii cetatenilor in serviciul public, va facilita accesul angajatilor la procese si tehnologii care pot genera valoare adaugata mai mare si va determina cresterea rezilientei economiei romanesti pe termen mediu. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter