Producatorul de dispozitive electronice Allview (Visual Fan SRL) a inregistrat, in 2020, o cifra de afaceri de peste 82,75 milioane de euro (404,61 milioane de lei), cea mai mare din istoria de 19 de ani a companiei. Profitul net s-a situat la 4,88 milioane de euro (23,86 milioane de lei), dupa un an de crestere a vanzarilor pentru echipamentele electronice, dar in care Allview a valorificat si alte oportunitati comerciale aparute in relatia cu China, pe fondul pandemiei de COVID-19.
Din totalul profitului net, productia de electronice a companiei (telefoane mobile inteligente, televizoare, sisteme Smart Home, tablete, laptopuri si alte gadgeturi) a reprezentat 1,4 milioane de euro (7,04 milioane de lei), in crestere de aproape 4 ori fata de profitul inregistrat de productia de electronice (1,84 milioane de lei) in 2019.
Sporirea semnificativa a profitabilitatii pentru productia de electronice survine unei cresteri constante a cifrei de afaceri din activitatea de baza, cu 20% fata de 2019, respectiv 36% fata de 2018. Allview a inregistrat cresteri de vanzari pentru intreg portofoliul de produse electronice in 2020, fata de anul anterior, intre care se remarca avansul vanzarilor pentru gama IT&C, cu 12%, respectiv pentru televizoare smart, cu 27%.
„In pofida climatului economic plin de incertitudini, anul 2020 a fost unul cu rezultate foarte bune pentru Allview. Cresterea cifrei de afaceri si a profitului pentru activitatea noastra de baza, dispozitivele electronice, arata ca reusim sa intuim tendintele pietei dinamice pe care actionam, venind cu produse inovatoare, la un raport calitate-pret competitiv. Cred ca am dovedit ca suntem o companie matura, care stie sa isi urmeze planurile de dezvoltare inclusiv in conditii de piata dificile, precum cele generate de pandemia COVID-19, dar si sa maximizeze oportunitatile care apar. As vrea sa multumesc echipei Allview pentru rezultatele excelente si sunt convins ca, in anii urmatori, ne vom folosi experienta de aproape doua decenii pentru a reconfirma aceste performante,” a declarat Lucian Peticila, fondator si director general al Allview.
Intre realizarile din 2020 ale companiei se numara o premiera pentru un brand romanesc: extinderea gamei de televizoare smart ePlay cu Android TV™ si Google Assistant™, cu modele QLED, facilitand democratizarea tehnologiei Quantum Dot.
Din perspectiva activitatii comerciale, la cresterea cifrei de afaceri a companiei de anul trecut a contribuit implicarea Visual Fan SRL in eforturile mediului de business din Romania de a procura echipamente medicale care devenisera greu de gasit in trimestrul al II-lea. Pe baza relatiilor indelungate cu furnizorii chinezi, compania brasoveana a reusit sa achizitioneze, intr-un ritm accelerat si la preturi avantajoase, consumabile medicale pentru mai multi parteneri din serviciile de sanatate, atat din sectorul public, cat si cel privat.
O alta oportunitate valorificata de Allview, in 2020, a fost segmentul educational, unde a crescut cererea de echipamente care sa faciliteze scoala online, generand o cifra de afaceri de 6,87 milioane de euro (33,62 milioane de lei). Portofoliul companiei a fost diversificat rapid prin dispozitive precum Viva H1003 LTE PRO (dispozitiv special conceput pentru educatia online), Allbook I (echipat cu procesor Intel® Core™ i3 din a 10-a generatie, sistem de ventilatie performant, capacitate de memorie extinsa, ce le ofera utilizatorilor toate functionalitatile de care au nevoie, intr-un design subtire si elegant) si Allbook Q (primul laptop Allview cu procesor Snapdragon si modem G4 integrat).
Pentru 2021-2022, Allview isi propune sa devina lider pe piata romaneasca de Smart TVs cu Android TV™ si Google Assistant™ integrat, obiectiv ce are toate premisele de a fi atins, avand in vedere oferta diferentiata si diversificata de produse, precum si potentialul de crestere pe care piata il manifesta.
O alta directie de dezvoltare se va concentra pe conceptul Touchless, care permite interactiunea cu dispozitivele electronice fara atingere, ceea ce a devenit un aspect fundamental in contextul masurilor de prevenire a raspandirii virusului SARS-CoV-2. Pe langa beneficiile legate de sanatatea publica, aceasta noua tehnologie imbunatateste si experienta utilizatorilor, aducand mai mult confort, naturalete si eficienta a comunicarii.
La nivel operational, compania isi propune investitii in dezvoltarea capacitatilor in-house de creare si implementare a tehnologiilor si de a atrage cele mai bune talente de pe piata pentru a se alatura echipei Allview.
Pentru finantarea planurilor de dezvoltare, Allview pregateste listarea companiei la Bursa, alaturi de brokerul TradeVille.