RO EN
Košík je prázdný

ALFA Software: Dezvoltarea, principalul motiv pentru implementarea unui sistem ERP

In ultimii ani, piata sistemelor ERP a avut o evolutie favorabila, trendul ascendent fiind determinat de multiple variabile. Printre acestea se numara: cresterea nevoii de digitalizare si automatizare, evolutia tehnologica (in special in inteligenta artificiala, sisteme cloud si internetul lucrurilor) si obiectivul simplificarii proceselor de operare a informatiilor.
Inevitabil, pandemia de coronavirus a afectat si aceasta industrie, dar prognozele se mentin inca pozitive. Mai mult decat atat, conform unui raport realizat de Softwarepath, in anul 2020 a fost continuat trendul ascendent. In continuare, vom prezenta cele mai importante statistici pe anul anterior, care ofera si directiile de viitor.
1. Motivul principal pentru implementarea unui sistem ERP este cel de sustinere a cresterii si dezvoltarii
Un numar semnificativ de companii aleg un sistem ERP atunci cand se situeaza pe o panta ascendenta, cautand astfel o solutie software care sa sustina aceasta dezvoltare. In raportul realizat de cei de la Softwarepath se arata ca cresterea eficientei si a functionalitatii au constituit in 48,3% dintre cazuri motivele centrale de implementare in anul 2020.
Astfel, companiile cauta sa isi eficientizeze procesele pentru a putea sustine cresterea interna si a putea creste atat calitatea produselor sau serviciilor oferite, cat si cantitatea lor.
2. Bugetul mediu raportat la un utilizator pentru un proiect ERP este de 8,000 $
In conformitate cu raportul mentionat anterior, statisticile din ultimii 5 ani arata ca suma medie pe care companiile o aloca la nivel de user pentru un sistem ERP este de 8,000 $. Aceasta cifra reprezinta bugetul mediu per utilizator pentru organizatiile de toate dimensiunile pe o perioada de 5 ani, dar ea variaza in functie de dimensiunile companiilor si de numarul de useri.
3. Companiile isi aloca in medie 4 luni pentru selectia unui sistem ERP
Raportat la alte instrumente software, procesul de alegere a unei solutii ERP poate parea lung. Cu toate acestea, trebuie amintit ca un sistem ERP modifica radical procesele din interiorul unei companii si reprezinta o investitie care va afecta dezvoltarea acesteia pe termen lung. Astfel, firmele petrec in medie 17 saptamani alegandu-si sistemul, criteriile de selectie fiind variate.
De cele mai multe ori, procesul este extins in cadrul companiilor mari, deoarece in cadrul acestora exista numeroase parti implicate care trebuie consultate pe toata perioada de selectie.
4. In medie, 27% dintre angajatii unei companii utilizeaza o solutie ERP
Statisticile releva faptul ca, in general, un procent de 27% dintre angajatii unei firme utilizeaza sistemul ERP implementat in interiorul acestuia. Desigur, procentul variaza in functie de dimensiunile organizatiei. Cu toate acestea, luand in calcul costul raportat la utilizator, el este un bun indicator pentru estimarile de buget relative la tipul companiei.
Este important de mentionat ca pe masura ce firmele cresc in dimensiune, studiile arata ca procentul de angajati care folosesc in mod activ un sistem ERP scade.
5. Peste 92% dintre companii au luat in considerare implementarea unei solutii Cloud ERP
In ultimii ani, interesul pentru sistemele ERP de tip cloud au crescut considerabil. Astfel, statisticile arata ca, in 2020, doar 10% dintre companii au cautat exclusiv un ERP On-premise, in timp ce 50% dintre acestea au urmarit sa implementeze exclusiv o solutie Cloud.
Un alt aspect relevant este faptul un procent semnificativ de companii nu detin o preferinta pentru niciuna dintre solutii, ceea ce ar putea indica faptul ca metoda de gazduire nu este un factor determinant pentru o portiune mare de business-uri.
 
Articol realizat de specialistii de la Alfa Software

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter