RO EN
Košík je prázdný

NSG: Plan de management strategic, orientat pe sustenabilitate

In viziunea presedintelui-director general al NSG Group, Keiji Yoshikawa, corporatia implicata in domeniul vitrajelor, care coordoneaza activitatea Pilkington, este complet orientata spre sustenabilitate, principiile dezvoltarii durabile fiind in mod explicit cuprinse in noul plan de management strategic, aplicat pana in 2015. „Misiunea noastra este aceea de a furniza produse din sticla de inalta calitate, care sa aiba o contributie definitorie la imbunatatirea nivelului de trai, la siguranta si bunastarea utilizatorilor, la economia de energie si folosirea resurselor regenerabile – totul prin derularea unor operatiuni productive si comerciale bazate pe siguranta, eficienta si etica in afaceri.  Programul managerial urmareste sa transpuna in realitate sloganul NSG - «Diferentiere prin tehnologia si performantele vitrajelor» - bazandu-ne pe impactul pozitiv al utilizarii produselor noastre in vederea combaterii schimbarilor climatice. Prin insasi natura sa, productia de sticla presupune un consum mare de energie, astfel incat depunem eforturi insemnate in vederea imbunatatirii permanente a operatiunilor specifice, orientandu-ne spre tehnologii alternative. Un demers in acest sens a fost constituit de punerea in functiune a unui parc solar cu 3.000 de panouri fotovoltaice la unitatea proprie din Northwood (SUA), care genereaza 250 kW de energie sau aproape 10% din cota necesara functionarii fabricii, in fiecare an. Totodata, ne-am alaturat initiativei UN Global Compact si consideram ca toate cele zece principii ale sale reprezinta o extensie fireasca a propriului cod de conduita, care defineste angajamentul NSG fata de mediul social si in ceea ce priveste protectia ambientului. Avem in vedere cu precadere dezvoltarea produselor destinate pietei de constructii, industriei auto si aplicatiilor speciale, piete-tinta care, la randul lor, trebuie sa se bazeze pe sustenabilitate si sa foloseasca doar materiale corespunzatoare din acest punct de vedere. Am finalizat deja analiza aprofundata a consumului de energie pe care-l implica fabricarea fiecarei grupe sortimentale (opt produse-cheie), coroborata cu aportul pozitiv – din punct de vedere al economiei de energie - pe care acestea il au in exploatare”, a precizat Keiji Yoshikawa. Expertii in sustenabilitate ai holdingului au exemplificat, prin studii de caz aprofundate si transparente in ceea ce priveste informatia, modul in care folosirea sticlei Low-E Pilkington K Glass, Energy Advantage sau Optitherm are o influenta pozitiva asupra consumului de energie. „Daca toate cladirile din Europa ar fi prevazute cu vitraje performante din punct de vedere al economiei de energie, peste 100 milioane tone de bioxid de carbon pe an nu s-ar mai elibera in atmosfera. Luand in considerare un apartament standard din Marea Britanie, pentru a mentine temperatura din incinta in parametrii de confort este necesara o energie termica de 16,4 GJ pe an in cazul in care ferestrele raman cele traditionale, cu o singura foaie din sticla de 4 mm grosime. In schimb, daca tamplaria include vitraje duble Low-E, consumul aferent va fi de 11,6 GJ/an, reprezentand o diminuare de 29%. Pentru a realiza un calcul mai amanuntit, s-a luat in considerare ca apartamentul respectiv dispune de o suprafata vitrata de 8,3 mp. Energia primara folosita la productia foilor singulare si simple de sticla (de 4 mm) este de 1.283 MJ, iar in cazul fabricarii elementelor Low-E pentru unitati duble de geam termoizolant se va utiliza energie primara de 4.039 MJ. Consumul energetic al apartamentului cu ferestre traditionale este de 16.420 MJ pe an, iar dupa inlocuirea tamplariei cu ansambluri ce integreaza vitraje duble se ajunge la 11.550 MJ/an, rezultand o economie de 4.870 MJ/an. Practic, in numai 10 luni de exploatare, energia folosita in productia sticlei Low-E este recuperata complet, iar ulterior se consemneaza doar beneficii”, subliniaza specialistii NSG. Informatii suplimentare, la www.nsg.com
 
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter