Majoritatea proprietarilor de locuinte din Romania (83% dintre cei chestionati) afirma ca au luat masuri pentru imbunatatirea eficientei energetice a locuintelor in ultimii 3 ani, in special prin imbunatatirea izolatiei termice si reducerea consumului de energie al dispozitivelor, conform unui studiu realizat de Ipsos pentru ING in 7 tari, citat de Agerpres.
De asemenea, potrivit sursei citate, doar 8% dintre proprietarii de locuinte din Romania au afirmat ca si-au instalat panouri solare, mai putin de jumatate fata de media generala de 19%.
Pentru proprietarii de locuinte care au luat masuri de eficientizare energetica, reducerea costurilor cu energia a fost principalul motiv pentru care au facut acest lucru (pentru 84% in Romania fata de 78% media generala), in timp ce considerentele de sustenabilitate au reprezentat principalul motiv pentru 13% dintre romanii intrebati, fata de 20% la nivelul intregului studiu (media generala).
"Constientizarea joaca un rol esential in procesul de tranzitie a societatii catre o economie verde, iar studiul ne arata ca majoritatea romanilor chestionati (6 din 10) considera ca actiunile lor in calitate de consumatori pot avea un impact privind sustenabilitatea. Este un semnal pozitiv, in conditiile in care optiunile de achizitie si finantare a solutiilor eficiente energetic devin tot mai avantajoase si mai diverse", a declarat Iulia Rusu, Retail Business Strategy manager ING Bank Romania.
Studiul mai releva ca cele mai importante trei criterii in determinarea pretului pe care romanii ce vor sa-si cumpere o locuinta sunt dispusi sa-l plateasca sunt, in ordinea relevantei: proximitatea fata de facilitati (ex. magazine, scoli, servicii medicale etc.), eficienta energetica si proximitatea fata de mijloace de transport.
ING Bank Romania este parte a ING Group, institutie financiara internationala globala, care ofera servicii bancare unui numar de peste 38 de milioane de clienti individuali, companii sau institutii din peste 40 de tari. Infiintata in 1994, ING Bank Romania este in prezent o banca universala, oferind produse si servicii tuturor categoriilor de clienti - companii mari si mici, institutii financiare, mici antreprenori si persoane fizice.
ING Bank Romania are peste 1,8 milioane de clienti din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri & Mid-Corporate si Wholesale Banking.