RO EN
Košík je prázdný

HUGSI: Husqvarna Urban Green Space Index, solutie ce cuantifica verdeata oraselor

Desi arhitectura peisagera este un domeniu relativ nou in Romania, in contextul in care abia in 2014 arhitectul peisagist a aparut in nomenclatorul meseriilor, pe umerii profesionistilor pica responsabilitati din cele mai diverse. De la identificarea unor solutii care sa reduca emisiile de carbon si pana la imbunatatirea mediului urban.
Cum pot datele de la satelit sa faciliteze o intretinere mai buna a arborilor? Cum poate conectivitatea sa imbunatateasca parcurile, terenurile de sport, padurile si fermele urbane? Sau cat de verzi sunt cu adevarat orasele din intreaga lume? Astfel de teme au fost abordate la Living City - conferinta internationala organizata de catre Husqvarna anul acesta in format digital, unde s-a vorbit despre sustenabilitatea spatiilor verzi viitoare. In cadrul evenimentului, profesionistii si oamenii de stiinta si-au impartasit cunostintele si si-au prezentat ideile cu privire la viitorul intretinerii ecologice (urbane) durabile si ingrijirii copacilor de pe intreg mapamondul. Tot in cadrul evenimentului, Husqvarna si-a dezvaluit ultimele tehnologii de top care vor ajunge si in Romania, cum este si HUGSI - Husqvarna Urban Green Space Index - o solutie de satelit AI (inteligenta artificiala) care cuantifica verdeata oraselor din intreaga lume prin observarea spatiilor verzi - de sus, cu scopul de a asigura si imbunatati cresterea si mentinerea spatiilor verzi din zonele urbane.
 
Cat de verzi sunt orasele, cu adevarat?
Analizand terenurile din zonele urbane si segmentandu-le in trei categorii: vegetatie (copaci si plante), apa si altele (case, drumuri) HUGSI arata ca:
  • Zonele urbane la nivel global sunt in proportie de 39% verzi.
  • Cele mai verzi sunt spatiile urbane din tarile europene: 45% spatii verzi
  • America Latina si Asia de Sud si de Vest au cele mai putine spatii verzi - respectiv 29%.
 
 
Orasele devin mai ecologice?
Dincolo de zonele agricole, comparand terenurile din zonele urbane, statisticile pe 2018 si 2019 arata ca au fost identificate atat schimbari pozitive cat si negative in ceea ce priveste vegetatia:
  • Comparativ cu 2018, vegetatia urbana a scazut cu -0,01%, adica 14 milioane mp.
  • Asia de Est Centrala (China) are un declin al vegetatiei de 52 milioane mp.
  • Europa, America Latina, America de Nord si Asia de Sud si de Vest si-au marit spatiul verde cu peste 40 de milioane de mp.
Husqvarna, compania care se pozitioneaza ca un jucator principal in problemele de durabilitate, se diferentiaza de competitie prin propriile valori si inovatii. De pilda, tehnologia Husqvarna EPOS - este prima care dezvolta limite virtuale pentru masinile robotizate de tuns gazon. Totodata, in cadrul evenimentului Husqvarna Living City a fost prezentata noua masina robotizata profesionala de tuns gazon Husqvarna CEORA - care va gestiona terenuri cu iarba de pana la 50.000 mp si va fi disponibila in 2022.
La nivel de grup, Husqvarna isi propune sa contribuie la un viitor sustenabil, mai bun si se angajeaza sa dezvolte produse si tehnologii corespunzatoare, bine adaptate.
Intitulata initial Silent City (Orasul tacut), conferinta anuala organizata de catre Husqvarna a fost organizata anterior la Anvers, Belgia (2015), Stockholm, Suedia (2016), Edinburgh, Scotia (2017) si Hamburg, Germania (2018). In toamna anului 2019, conferinta a avut loc in Gothenburg, Suedia - si si-a schimbat numele din Silent City in Living City (Orasul viu).
Pe plan local, piata utilajelor dedicate exploatarii lemnului si ingrijirii gradinilor in care Husqvarna activeaza de aproape 30 de ani s-a maturizat considerabil. „Daca in domeniul silvic, utilajele noaste erau cunoscute si apreciate inca din anii ‘90, partea de gradina a fost pentru multi ani in umbra. Acest lucru s-a schimbat in special in utlimii cinci ani, unde am observat o crestere mare a interesului pentru utilajele dedicate ingrijirii spatiului verde”, spune Emil Tint, CEO-ul subsidiarei locale Husqvarna, un business de 22,2 milioane de euro in 2019.
Anul viitor, Husqvarna va investi in constructia unor magazine noi in tara si in reamenajarea celor deja existente. Cat despre cele mai cautate produse Husqvarna pe piata din Romania, Emil Tint declara: „Pe fondul lipsei fortei de munca si cresterii apetitului pentru amenjarile spatiilor verzi, masinile de tuns robotizate cat si utilajele cu acumulatori au avut o dezvoltare rapida in ultimii doi ani si cu siguranta aceasta crestere va continua accentuat si in urmatoarea perioada”
Cu peste 330 de ani de inovatii si pasiune, Husqvarna furnizeaza profesionistilor utilaje pentru padure, parc si gradina. Compania ofera o gama larga si in continua dezvoltare de utilaje si accesorii, de la motoferastraie cu lant si masini de taiat cu disc la masini robotizate pentru tuns gazonul.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter